rosendhal

Alla inlägg under april 2012

Av F - 30 april 2012 14:55

Herrguuu! Har haft 7 unika besökare! Älskar er! Nytt rekord! ÅÅÅÅÅH! Ska vi inte sätta ett nytt?! komentera så kan jag länka er. Ni kanske vill länka mig också? Toppen hursomhelst! Är så glad... ^^wow men kan ni inte komentera lite... Vad tycker ni om bloggen och vad kan bli bättre? Har bara fått en komentar hittils (från neiwada) där kan man ju oxå sätta reckord! Hejdå ha det bra!   

Av F - 30 april 2012 14:48

Nikita har kommit hem från operationen. det gick bra och just nu betar hon lite på gräsmattan där jag kan ha henne under uppsikt i longeringslina. Jasper har longerats och det har även Sunshine. Ida och jag har varit ute på en fin liten skogstur och Lykke har ridits dressyr. Cecilaya och jag hoppade en bana. Slänger nog upp baskissen idag eller kanske imorgon... jaja senast på onsdag ska de komma upp iallafall! :-) alla hästarna har det bra och jag är på topphumör! Härligt! Vid sådana här tillfällen är man otroligt glad att man kämpade på när det ösregnade och blåste ute och man absolut inte hade lust och rida! det finns inget bättre än mina sötisar. Love uuu!

Av F - 28 april 2012 12:31

....På -->


Lykke: är min hopphäst så vi har precis hoppat lite. Hon har lite svårt för oxrar när de blir lite högre, så det tränade vi på idag. Höjden låg idag på 80cm men det fixade hon galant! min duktiga stora "lilla" häst! ;-) Kanske blir någon tävling snart! Hoppas! Men jag vill ju ha föl efter henne så vi får se. Hon är ju trots allt 8år.


Jasper: longerades och fick massage till knät. Samt lite stärkande övningar blandat med rihetesdressyr! Du är så duktig Jasper!


Nikita: har haft en ordenklig otur... När vi red ut i förrgår, red vi på en fotbollsplan. Gräs. helt plötsligt satts sprinern på. Nikita som är väldigt orolig och lättskrämd av sig flög i taket totalt och jag ramlade av. Rätt i sprintern! Blööött! Nikita var livrädd och trodde att sprintarna jagade henne. Så hon skenade ut i skogen. Väl därinne kom en hund med sin husse och Nikita tvärvände. Tyvärr lite hastigt.... :-( Hon snodde in frammbenet i tyglarna och gick omkull. just nu är hon på operation. Hon skulle förmodligen bli helt återställd men jag tycker så synd om henne... undrar om hon någonsin kommer gå i närheten av en sprinter igen?


Ida: Är ute på ridtur med sin medryttare just nu. Hon kommer hem vid 2 nånstans och då ska hon ducsha! Mohahahahhaha.... Nej skämtade bara. HON gillar det... Inte jag... blir oftast genomvåt och det räkte med sprintern.


Sunshine: ska tömmköras när jag bloggat klart.


Cecilaya: ska ridas dressyr efter Idas bad. Hu! Hon är så het! Vi ska rida massa skänkelvikningar, öppnor och slutor så att hon blir mjukare och smidigare. Hon blir lätt stel i dressyren. Tänkte avsluta med frihetsdressyr där också.


Hej så länge!   

Av F - 27 april 2012 13:46

Först och främst... Sorry for bad uppdate! men jag har haft sjukt mkt att göra! Ska försöka blogga mer. Ska slänga upp lite foton på pållarna nån gång på Onsdag tror jag. Äntligen! Tack så mkt för alla som kollar in på bloggen. reckordet är 5 personer redan!   

Ja ni ser ju rubriken "Kördag" Ni kan nog gissa vad det betyder, för er som inte orkar betyder det att jag haft en kördag idag. Var inte sugen på att rida, men hästarna måste ju få motion. KÖRNINGEN KALLADE! Slutade tidigt idag, så jag har kört Lykke, Ida och Jasper. de andra kan inte, så de fick tömmköras lite. Så dom lär sig. Cecilaya är nog mogen för en vagn bagkom sig snart. Sunshine var på dååååligt humör och bråkade med mig i en timma innan det gick och tömmköra. Sedan tyckte hon det var störtkul. När jag skule sela av och precis tagit ut bettet gapade hon, buffade på mig och på bättet och gapade igen. När jag bara skrattade åt henne försökte hon själv snappa åt sig bettet! För Nikita var det första gången, så hon var väldigt rädd. Därför fick hon äppelbettet. hon var så fin trots att hon var rädd och gjorde sitt bästa.


ni har väll inte glömt att Lykke ska betäckas?! Söker fortfarande hingst. Några tips om nått stuteri? Komentera! Snälla....


Rosendhal

Av F - 24 april 2012 14:27

Nu har min nya stallkatt kommit hem från uppfödaren! Ja!   Min förra dog för 2 månader sen. R.I.P Mimmi   jaja här kommer bilden på min nya stallkatt Bagerah


     


Söötis där Bagerah

Hejdå!

Av F - 24 april 2012 14:04

Hej igen! Nu har jag bestämt mig för att betäcka Lykke!    Ett problem bara.... Har ingen hingst. Därför söker jag en lämplig hingst till henne. Här kommer lite fakta om Lykke


namn: Looks like an angel "Lykke"

född: 19 maj 2004

Mkh: 157 cm

Ras: Welsh cob

Lykke är en snällt och livligt sto. Hon har mycket krut i sig och har lykats bra innom hoppningen. Våran högsta högd änsålänge är 128cm Hoppar vi högre ramlar jag av.    Hon har avlats en gång tidigare. Hennes föl Looks like a flower Dog tyvärr i en traffikolycka för 3 år sedan. (Ägde henne inte då) lykke är sällskaplig och personlig. Känner ni någon som har en hingst som de vill avla med, OBS TVEKA INTE OCH LÄMNA EN KOMMENTAR! :-) Lykke och jag bara väntar..


Bild kommer     

Av F - 20 april 2012 13:41

Hejjsan!   Idag har jag tänkt och skriva lite om min luftishistoria, eller vad jag nu ska kalla det! :P Jag fick min första lufthäst när jag var 4 år. Min kusin på då 9 år hade. När jag var där en gång visade hon mig sin lufthäst. Då var jag 3 år. Hästen hette Zack och var en shettis med ett hjärta av guld <3 Han var superlydig och varje gång jag var där fick jag rida honom. När jag fyllde 4 fick jag honom av min kusin. Hon hade inte tid längre, men skulle komma och hälsa på ofta. Gissa vad lycklig jag var! På dagis var jag väldigt utstött, så varje dag följde Zack med mig dit och stöttade mig. Han blev min bästa vän! Åren gick och jag blev tillslut för stor. Zack med sina 20 år var han ju rätt gammal. Men fortfarande pigg, glad, lycklig och frisk. Jag gav då honom till min kusin på 6 år och där bor han än idag. Jag skaffade då en ny lufthäst vid namn Jasper. Han kom från en ridskola och såldes pga ett dåligt knä. Han klarade inte jobbet som lektionshäst. vid 11 år ålder blev jag medläm på en hemsida som heter Stallet.se . Där träffade jag Whitebrook, och började  kolla hennes blogg. Såsmåningom kom jag in mer och mer på bloggar som Neiwada, Soreca, Morces och så. Blev så inspererad att jag bestämde mig för att starta en egen blogg! Här är den nu!   Med tiden har jag också fått mer luftisar. Har nu 6 inräknat Jasper!


Vilket långt inlägg det blev... sorry

Av F - 19 april 2012 14:54

Hejj och välommna till min blogg! Detta är meningen ska bli till största delen lufthästblogg! Första bloggen så allting kan nog bli lite crazy... Jaja har tänkt och blogga om allt mellan himmel och jord när det gäller luftisarna! Har 7 lufthästar och bilder på dom kommer när jag har lärt mig. Suck jag vet är lite efter. Men men det får jag leva med! :) Luftisarna heter iallafall Ida, Lykke, Cecilaya, Nikita, Jasper och Sunshine Söötisar.

Har'e gött!   

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Rosendhal är bloggen som drivs av kompisarna F och E. E driver sin gård Moondale och F driver sitt Rosendhal. F var den som först startade bloggen, därav namnet. I denna blogg kommer ni få följa oss och våra lufthästar genom motgångar och medgångar.
Välk

Fråga mig

5 besvarade frågor

Bilderna!

De allra flesta bilderna på bloggen kommer från www.zuzule.com. Vissa bilder är dock egenfotade och de håller STRÄNG copyright! Om ni absolut inte vet om det är MINA bilder eller inte skulle jag råda er att ej kopiera någonting. Bilder från google förekommer dock ibland. Är det eran bild? Komentera så plockar vi självklart bort den!   

 

Kram F

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<<
April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards