rosendhal

Alla inlägg under maj 2012

Av F - 29 maj 2012 07:34

Suck! Just så typiskt. När det har varit så fint de andra dagarna. 30c OOOh :D Då idag då vi ska åka och campa med luftisarna, då börjar det regna. Och inte lite heller! Så nu vet ni vad jag kommer tillbringa min dag. Med att rykta leriga hästar. Det finns ju inte heller något stall i skogen så efter en kvart i longeringslina är det bara rykning i timmar. Det här kommer bli en låång dag! Hoppas ni har mer tur! :-)


 

Av F - 28 maj 2012 07:38

Hej allihop. Tack till mina 2 standardbesökare. Ni betyder jättemycket. Tänk att ni kollat bloggen fast jag inte bloggade! :-)

I allafall snart blir ju Lykke betäckt. Pappan heter ju Golden Rajah och Lykke Lokks like an angel. Vill ha ett namn från Rajah. men vad?! Hans pappa hette nånting med Gold och det vill jag att fölet också ska heta. har ni några förslag på namn med gold i säg? Komentera nu! :-)

Av F - 28 maj 2012 07:15

Ja som rubriken säger blir jag så arg! Men inte på er kära läsare utan på min okära skit-dator!! Internet har inte funkat på jättelänge! ÅÅÅÅ förlåt hörni, men men. Det är därför jag inte har bloggat. Men nu funkar allt som det ska och går allt som det ska kommer det upp en hel del färska inlägg! :-) Äntligen. Har ju fortsatt rida luftisarna och med dom händer alltid något! Bla är jag och Lykke anmälda på en tävling hos ponnypenny. 90cm hoppning. Får se hur det går... Min lilla tjej var tjurig hos hingsten ville inte alls ha med honom och göra... why? Så hon fick flyttas til en annan hage brevid så att hon vänjer säg. Sålänge tränar jag mkt... Min tjej kommer nog lägga på hullet sanart. Jag och Olivia som har hingsten har kommit överens om att släppa in Lykke till Golden Rajah efter vi har tävlat. Med luftisarna har det gått bra. Cecilaya tränar jag mest markarbete med. Hon kan bli så fasligt hård i munnen ibland. Ojoj vad hon avskyr bakdelsvändningar... Sunshine har jag bestämt mig för att ta tag med.. Kan ju säga att hon inte håller med tyvärr, vet inte hur många gånger jag fått bita i gräset. Ida har mest ridigts (stavning) av medryttarnen för jag har hårdtränat med April och Finer. Vill att de ska vara i toppskick när de åker tillbaks till Wainy. Ja ni läste rätt de kommer åka tillbaks dit den 1 juni. Sedan är dom där i 3 veckor och sedan i tre veckor hos mig osv


Namn: Golden Rajah

ålder: 3 oktober 2006

Ras: welsh cob

Mkh: 149cm

u: The real

e: Joy in the world

Kön: hingst

      Foto: Jonna Thilander

 harebra

 

Av F - 21 maj 2012 07:21

Tja ni ser ju rubriken... så med andra ord har jag fullt upp! Först och främst. Tävlade ju i förrgår. 90cm hoppning hos Wainy. Och vet ni?! Vi VANN! :-) Så glad! Tänk att jag vann med Lykke första gången vi tävlade! Har ju hela tiden sagt att hon har kapasitet. Men att vi skulle vinna.... Snart kommer en fin guldpokal och en valfri outfit så på hyllan här hemma... :-)

Sedan har jag hittat en hingst till Lykke. Hon ska åka till honom idag. Plutten jag kommer skakna dig. Det blir lite tomt i stallet nu.... Bara Sunshine, Cecilaya och Flipp. Kommer en bild på honom (asså hingsten) snart!

Sedan har jag bestämt mig för att införa en annan vilodag än måndagar. Jo jag åker fortfarande till stallet IRL då, men kommer man lite tidigare så finns det massa fina stigar att rida på. Så vilodagar kommer lite efterhand.


Namn: Golden Rajah

ålder: 3 oktober 2006

kön: hingst

ras: Welsh cob

mkh: 149cm

u: The real

e: Joy in the world

övrigt: Rajah är en mkt snäll hingst, framgångsrik inom utställningen, hoppning och dressyr. Dock kan han vara lite hingstig men det får man väl förlåta honom för.


      Foto: Jonna Thilander


Jo det är lite av vad som hänt.

 

Av F - 18 maj 2012 15:57

Jag   verkligen tävlingsmorgonar!

De är så supermysiga, jag steg upp redan kl 6 idag. Allting var packat och Lykke stod ren och fin i boxen. Jag gick upp drog på mig tävlingskläderna och gick ut. Luften var mkt klar och skön. Jag gick ut till transporeten och öppnade. Sedan hjälptes jag och min syrra åt att lasta Lykke. Vi hade förberätt allt. Fodret låg tilloch med i krubban. Det var bara för mig och Lykke att åka. Min syrra skulle även ta hand om mina lufthästar idag. De står förmodligen i hagen nu. I alla fall, Det tog lång tida att åka men fram kom vi. Jag gillar inte och stressa och därför var vi väldigt tidiga. Första lastbilden som rullade in.När vi kom fram lastade jag av Lykke och gick en sträcka med henne. Sedan gick jag banan. Den verkade rättså lätt att komma ihåg. Det krångliga med den var de snäva svängarna. nu hade det kommit några till men jag hade inte så mkt mer att gjöra det var för tidigt för att börja frammrida. Så vad gjorde jag? Jag longerade Lykke lite. Ville se hur hon rörde sig och göra henne uppmärksam. Sedan löshoppade jag henne lite. Det syntes att hon var sugen på att hoppa. Löshoppade henne inte så länge redan efter en kvart slutade vi. Sedan ryktade jag lite. Sedan äntligen var det dags för att sadla och tränsa! Fast innan jag gjorde det gick jag banan en gång till. När vi sedan hadegjort oss iordning red jag framm henne. Vi startade någon stans i mitten. Lykke och jag red in på banan. Det var jättekul hon flög över hindrena med öronen spetsade. Tyvärr hade hon en litet låg hastighet. Men men hon hoppade mkt sammlat och klarade svängarna bra. Hon kom oftast mitt på hindret. Jag är nöjd med henne idag. Längtar efter att få se resultaten. :-)  Här kommer vår outfit:

          Lykke ute på banan: Brun hoppsadel,blått shabrak, bruna benskydd, blå huva och brunt pullmanträns. Med sin svarta färg med mkt vita tecken blev hon ursnygg!

          Jag ute på banan: Svarta ridhanskar, svarta stövlar, svart kavaj, vit T-shirt och svart ridhjälm.

      Lykke i transporten: röd grimma blått och rött täcke och blåa och röda benskydd.


När jag bloggat färdigt ska jag och Flipper on ta en kort trav i skogen. (han är ju shettistravare) Snart kommer även mer roligheter upp på bloggen.

Vill tipsa er om de nya länkarna. Alla där är värda att kolla in! :-) Hoppas vi ses igen

 

Av F - 17 maj 2012 07:59

Hej ska ju på hopptävling med Lykke imorgon. Spännande. Det är första tävlingen med henne så jag hoppas det går bra. Ialla fall idag blir det nog en liten skogstur på morgonen hon får ta det lungt idag innan den stora dagen. Har ni kanske sett outfiten? Om ni har det så kommer den igen! Med Finer blir det faktiskt tömmkörning! Hon är så fin och lugn. Med April och Cecilaya blir det gyhumkana medans Ida ska ta ett hårt kondishons pass. Och fjording som hon är blir hon lätt liite rund! Med Sunshine blir det dressyr. Som ni kanske kommer ihåg shoppade jag på lufthööks förra helgen. Om jag får tid kommer kanske ett inlägg

Av F - 16 maj 2012 07:19

Hejsan alla! Nu har jag tänkt berätta hur våra morgonar ser ut.

Jag vaknar vid 06 00 på morgonen. Jag gör mig iårdning och äter frukost. Sedan är klockan 06 20 då går jag ut till hästarna. Släpar in en höbal i hagen. Fyller vattenkaret. Sedan går jag in till hästarna ger dom lite havre. När de har ätit upp blir det ut i hagen. Medans de mumsar lite hö och leker mockar jag stallet, städar ur krubborna och kollar så allt funkar som det ska. Sedan brukar jag blanda kvällsfodret. efter det här är klockan rättså mkt. Runt 07 20. Då ska Bagerah (min stallkatt) ha mat. Samtidigt kollar jag igenom pälsen. Efter det ska "Thitzi" (Tatziki min lufthund) också ha mat. Hennes päls kollas också igenom. (båda springer rättså mkt lösa) Sedan leker jag lite med Thitzi och sedan tar jag in en häst. Sedan bloggar jag kanske lite om jag har tid. När jag bloggat tar jag in en häst ryktar och selar. Brukar låta dem köra mig på min cykel till skolan. Ja det var min morgon. Just idag blir det Ida som ska köras.

  

Av F - 15 maj 2012 18:03

Hejsan nu har jag gjort en logga! Äntligen. Hehe jag bloggar mkt idag men har gjort allt det praktiska för en fin blogg. Kan ju göra små ändringar med tiden sen. Ja ska bara testa så loggan funkar.

 

JA! Vad nicigt det blev! Tjohoo


Presentation

Rosendhal är bloggen som drivs av kompisarna F och E. E driver sin gård Moondale och F driver sitt Rosendhal. F var den som först startade bloggen, därav namnet. I denna blogg kommer ni få följa oss och våra lufthästar genom motgångar och medgångar.
Välk

Fråga mig

5 besvarade frågor

Bilderna!

De allra flesta bilderna på bloggen kommer från www.zuzule.com. Vissa bilder är dock egenfotade och de håller STRÄNG copyright! Om ni absolut inte vet om det är MINA bilder eller inte skulle jag råda er att ej kopiera någonting. Bilder från google förekommer dock ibland. Är det eran bild? Komentera så plockar vi självklart bort den!   

 

Kram F

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards