rosendhal

Alla inlägg under augusti 2012

Av F - 31 augusti 2012 07:41

Hejsan Har en liten fråga,

Har inte kunnat komma in på Poniy ett tag nu. Det står bara typ något om att en viss tessklintestam.blogg.se kräver användranamn och lösenord. Är det någon mer en jag som råkat ut för det? Kan du fixa det Poniy? Gillar verkligen din blogg...


 

Av F - 31 augusti 2012 07:38

Ja ni hörde rätt. Underbara Neiwada är aktiv igen. På www.neiwadas.blogg.se

Kika in, guld värt! ♥


P.s Riita kommer därifrån :)

 

 

Av F - 29 augusti 2012 16:54

Hej


Lägger bara upp några godbitar på Capcake i hagen! ♥


     

Av F - 27 augusti 2012 07:30

Hey här kommer en liten snabbis! :)

Det gick bara bra att ha Saga och de andra i samma hage. Winnie gick bara och började klia Saga lite. Snällis...

Idag ska jag till Stallet IRL men jag kommer ändå rida. Hinner dock inte blogga. Tror jag inte iaf... Saga kommer få exakt samma som igår. Alltså lite tränsning. Kakan rids av jeanette. Winnie får hoppning eller dressyr. Ev både i terrängen och i paddocken. Riita får dressyr eller hoppning hon också! :)

Hejsålänge ♥

 

Av F - 26 augusti 2012 08:40

Hej igen! Det blev tyvärr inget mer inlägg igår. För jag hade tagit fel datum så mitt i min longering med Winnie (det blev longering för henne) kom hästtransporten. Och lassade ut en av de sötaste ponnys jag har sett! ♥ Hon är gudomligt söt Saga... Iaf jag fick såklart avsluta longeringen och ställa in Winnie i stallet. Jag och min kompis hjälptes åt att bära in utrustningen i stallet och sist ledde vi in Saga. Hon fick en box i hörnet jämte Winnie. (använder utestallet) Hon och Winnie nosade på varandra och så var det inte mer med det. På kvällen kom också kakan och Riita in och bekantade sig med nykomligen. Det gick fint det också. Saga har varit hos mig innan ett antal grr så jag tror faktiskt att jag släpper ut allesammans i samma hage idag. Det ska nog gå bra.

Idag ska jag visa saga tränset och ev sätta på det utanför grimman. Utan bett såklart. Så hon vänjer sig lite vid alla remmarna. Sedan ska vi skritta en runda i grimma och grimmskaft. Winnie ska få en uteritt idag och Riita ska longeras. Kakan får dressyr av Jeanette.

-------------------------

Vill inte verka tjatig men komentera mer! Det är jätteroligt att få lite komentarer! :D

 

Av F - 25 augusti 2012 08:24

Hej hej hörni! :-) Sorry för lång bloggpause men nu är jag tillbax! Blev så glad när jag loggade in hade 4 nya komentarer. Varav 2 av dom var tävlingsanmälningar. :D Men Luftlycka och Lucas ni skrev inte vilken höjd ni ville vara med på... Komentera gärna det här inlägget så jag kan skriva upp höjden också. Om ni inte anmäler er höjd också blir höjden gör er standarden på 1m. Också Poniy vilken höjd vill du tävla Never på? Snälla svara inte i sista minuten tack.

------------------------

Med Winnie och Riita går det bara bra Riita har denna veckan kört mkt hoppning speciellt banhoppning och Winnie har fått ett par ordentliga terräng-hoppningar. Cupcake har jag försökt köra dressyr med, men med mkt skiftande resultat... :/ Hon är otroligt het och när hon får lite tråkigt sätter hon fart på det genom att bocka och ha sig. Det krävs bara att en cykel rullar förbi så är hon igång och låsas bli skrämd. Och så får man börja om igen... Gör massa med övningar som calavetti, volter serpentiner för att det inte ska bli tråkigt. Bäst går det när min kompis har en av sina hästar med sig. I hoppningen krånglar hon nästan ingenting då. annars kan hon ju rusa mot hindrerna superhet. Kanske en liten bock efter hindret men alltid superduper över själva hindret!

Min kompis ska ta en lh pause och sålänge passar jag en av hennes ponnysar. En ungponny på 3 år korsning mellan arab och fjording vid namn Saga. Inte inriden eller sutten på. Min kompis har dock börjat med tränset. Vilket går bra änsålänge. De gosar jättemkt och hon är inte rädd när man tillexempel tar runt ögonen och öronen eller någon annan kroppsdel. Men nu ska hon ju bo hos mig ett tag och det innebär att jag måste fortsätta inridningen. Just nu lägger jag jättemkt tid på kakan och jag är lite rädd att jag inte kommer hinna som förut. Så jag funderar på att låta min dressyr tränare Jeanette rida henne lite i dressyren under tiden jag har Saga hemma... Kommer förståss att rida henne också. Nästan all hoppning (vilket inte är lite) lite skogsrundor och liite dressyr. kakan kommer att bo här hemma såklart. men framöver ska nog Jeanette rida henne på Tisdagar, Onsdagar, kanske trosdagen, Fredagar och Söndagar. I olika övningar då men över hälften av dagarna blir det nog dressyr övningar. I hoppningen med då. OBS kakan är inte sjuk eller har ont vi har låtit 4 olika vetrinärer titta på henne och ser bara en välmående och aktiv ponny. Saga kommer imorgon och då börjar också ev Jeanette rida kakan.

---------------------------------

Ska rida Winnie på dressyr och Riita på hoppningen idag. Får se om det kommer upp lite inlägg om det? :)

FORTSÄTT KOMENTERA! Man blir otroligt glad och motiverad och så måste vi ju få in lite fler anmälningar till tävlingen! Tipsa en kompis kanske? Jag ska vara me på skoj med Riita på 1 m.

Kram en glad F på Rosendhal! ♥

Saga i hagen 











Saga busar






















Saga och min kompis andra häst Dreamer




Saga och Dreamer









Saga med sin mamma Cecila 2 veckor gammal! ♥ (min kompis har fött upp Saga själv) Visst e hon söööööt ♥


 


Av F - 20 augusti 2012 20:08

Hej igen. Jag vet att det var ett tag sedan jag bloggade senast men har helt enkelt inte orkat uppdatera när jag måste skriva om nästan allting....! Dock har det hänt en sådan stor gre att jag måste berätta!!!

Ni vet ju Cecilaya? min ponny som åkte tillbaka till sin uppfödare pga ont om hästar har gjort något otroligt! Cecilaya har fått ett föl! :D Ja det är sant! Visserligen var det kanske lite självklart ioch med att hon föder upp hästar men ändå! Fölet är ett litet stoföl vid namn Sördbygårdens Lily. Jättefin verkligen... Mer info kommer när jaag har tid!

------------------------------------------

Jag skulle ju hålla en tävling idag den 20 augusti men den är tyvärr flyttad till den 20 september istället. Pga för få anmälda... Bara 4st och var och en med 2 hästar... Så kom igen nu hörni! Tipsa en kompis?? Om jag inte fått ihop mer än 10 olika tävlande innan den 20 september lägger jag ner det... :( Alltså ingen tävling med för få anmälda. Ni har minst 8 kvar...

----------------------------------

Hemma går det bara fint. Winnie har kommit hit och trivs bara bra. Det går jättebra med henne och Riita och sådär med Kakan. Mer inlägg kommer förståss när jag har mer tid. Och tålamod har jag en dålig dag står jag inte ut när datorn krånglar... :/ Iaf idag hoppade jag och 2 stallkompisar IRL våra luftisar på teräng banan. Det gick bara fint. Hade Winnie och fick bra bedömning av min lufthästtränare Jennie. Hon hoppade mjukt men med mkt (!) power... Lite bockig i början också....

Ses snart igen hoppas jag! ♥ Yours F på Rosendhal

    

Av F - 11 augusti 2012 09:19

Hej igen!

 Sorry att jag inte bloggat på ett tag nu men min dator och jag drar inte jämt alls! har typ kollat alla era bloggar och sedan även loggat in på min. Jag kollar komentarerna och statistiken och sedan skriver jag ett inlägg. Som vanligt alltså. Jag har försökt skriva ett inlägg om kakans andra ridtur jättelänge nu! Men varje gång händer precis samma sak! När jag typ skrivit ett låångt inlägg och är helt slut men nöjd ska jag bara lägga till några få bokstäver eller sudda något. Men vad händer då??! Jo datorn stannar!!! Den står helt still i över en timme och jag måse stänga ner utan att ha sparat! Så mina inlägg blir inte sparade. Usch! Men ska försöka blogga lite mer.

Men nu vet ni varför jag inte bloggat.

 

Presentation

Rosendhal är bloggen som drivs av kompisarna F och E. E driver sin gård Moondale och F driver sitt Rosendhal. F var den som först startade bloggen, därav namnet. I denna blogg kommer ni få följa oss och våra lufthästar genom motgångar och medgångar.
Välk

Fråga mig

5 besvarade frågor

Bilderna!

De allra flesta bilderna på bloggen kommer från www.zuzule.com. Vissa bilder är dock egenfotade och de håller STRÄNG copyright! Om ni absolut inte vet om det är MINA bilder eller inte skulle jag råda er att ej kopiera någonting. Bilder från google förekommer dock ibland. Är det eran bild? Komentera så plockar vi självklart bort den!   

 

Kram F

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards