rosendhal

Direktlänk till inlägg 15 oktober 2012

F som häst!

Av F - 15 oktober 2012 13:30

Hejhej tänkte börja med F som häst nu! :) Super ide av J på Soreca! :)


okej hade tänkt börja med att beskriva min standard, vilken ras och vad jag hade varit bättre och sämre på... :)


Jag hade varit en häst lite av den tyngre sorten (inte för att jagär direkt tung i IRL men jag är inte så lätt på foten som tex ett engelskt fullblod utan kan vara lite klumpig ibland ;) ) lite hovskägg och lång man! Ganska fint steg och en fallenhet för hoppning! Jag hade varit en häst med ganska stort steg och fina proportioner. Jag talar faktiskt om rasen också, det här ska ju bara vara ett kul inlägg :) Jag hade varit ett lite tyngre varmblod, nämligen en welsh cob!

Krav på ryttare:

jag har en ganska stor vinnarinstinkt som man kan komma lååångt med, bara man förstår mig. Hade nämligen varit en riktig humör häst! ena dagen pigg framåt, ostoppbar, glad, snäll känslig andra dagen trött seg tjurig okänslig och suur :) Då hade det varit bättre att skritta ut en runda eller göra skaer som man vet att jag tycker om. Får man upp förstroendet för mig är jag dig altid lojal! Hade inte varit särskilt kräsen med maten utam efter sommarbetet hade nog min stackars matte fått hem en badboll ;) Hade älskat att bada varit lättlärd och en bra allrounds häst. ja just det häst hade jag nog varit. Kanske 150cm i mkh...? Iaf jag hade somsagt haft en fallenhet för hoppning och en ENORM vinnarinstinkt! Så med mig hade man nog kunnat gå långt i tävlingarna! I hoppningen kan jag nog bli lite slarvig så man måste ha kontroll! I dressyren hade jag nog också kunat gå långt. bara man passar mig, lär mig och får mig i full konsentration! Fälttävlan hade nog passat mig bra det också för jag är lugn och frammåt och ganska stabil på foten. Men kan somsagt vara lite klumpig så man får se till att behålla mitt fokus och passa rätt! Hade nog kunnat funka som ridskole häst också men frågan ätr om de hade velat ha mig där efter ett tag?... ;) Så humörponny och har jag ingel lust eller tycker att det gör ont hade jag nog vansinnesgalopperat, tvärstannat bockat och stegrat, så inget för nybörjarna men för dom lite mer vana hade jag nog kunnat vara utmärkt. behöver dock utrymme och mkt kärlek och omsorg. Ska jag bo där ska det vara hos någon som bryr sig om just mig, som en skötare som åker dit så fort on kan eller ridskolecefen som ser till att rida och lära känna sina hästar väldigt ofta och nogrant :) Ja det var lite om mig som häst! Enjoy it! :D


 


Kanske hade jag varit en sådan här? :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av F - 15 december 2013 15:18


Som rubriken lyder!   Vi har bytt till www.rosendhal.blogg.se   Nu testar vi blogg.se då! Får se vad vi tycker om det!   ////F och E <3     ...

Av F - 14 december 2013 08:00

hejsan!   Tänkte bara slänga upp en snabbis, man slutar aldrig förvånas över sig själv...   ...Trodde nån verkligen att jag F, som alltid vill mer i hästväg än vad som egentligen är bäst, bara skulle ha 2 hästar just nu?!  Det trodde inte j...

Av F - 13 december 2013 22:19

go'kväll alla nattugglor som läser detta haha ;) tänkte skriva ett inlägg nu då :) det blir dock inte jättelångt, för ska skriva ett lite längre inlägg imon ;)) och haha jag vet jag bloggar oftast lite senare på kvällen, men det är för jag har tid...

Av F - 13 december 2013 15:07

Hej!   (Bättre blogging på G)   Idag är det ju dagen då vi åker till ridhuset och tränar för tränare.  Det var nån som undrade varför vi åker till ridhus när vi har ridhus här hemma?  Jo, den största anledningen är att vi visserliggen har...

Av F - 13 december 2013 08:22

Lägger man in en logga på blogg.se ? :) ;) Kram F

Presentation

Rosendhal är bloggen som drivs av kompisarna F och E. E driver sin gård Moondale och F driver sitt Rosendhal. F var den som först startade bloggen, därav namnet. I denna blogg kommer ni få följa oss och våra lufthästar genom motgångar och medgångar.
Välk

Fråga mig

5 besvarade frågor

Bilderna!

De allra flesta bilderna på bloggen kommer från www.zuzule.com. Vissa bilder är dock egenfotade och de håller STRÄNG copyright! Om ni absolut inte vet om det är MINA bilder eller inte skulle jag råda er att ej kopiera någonting. Bilder från google förekommer dock ibland. Är det eran bild? Komentera så plockar vi självklart bort den!   

 

Kram F

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards