rosendhal

Alla inlägg under januari 2013

Av F - 31 januari 2013 16:02

=vår på spanska, och det är helt rätt för det här stunden, hos mig i mitt hjärta!

Bloggar knappt nått om mig förutom vad jag tyckte om ridpassen och sådant osv.... Men jag hade velat blogga om IRL också... Tyvärr får jag inte det för mamma, ett beslut som jag accepterar. Men önska kan man ju alltid.   

Iaf, just nu ute har jag ridit Winnie, vi klättrade. :) Den mesta snön har smällt bort med rekkofart, igår var det fortfarande snö på vägarna på morgornarna och i förrgår var det fortfarande möjligt att bygga snöhinder :) Som jag och Lizzie hoppade förresten :)

Men aja, nu är i princip hela marken blottad och det är VÅR i luften! Härligt, blir alltid glad av det, spelar inge roll om jag vaknar och ser ut som en höstack i håret på morgonen, känner mig alltid pigg, fräsch och full av ambitioner när jag får komma ut i vårluften :) Så om jag skulle skaffa en IRL blogg ;) Förmodligen när jag blir myndig :P Så ska den heta Primavera♣.blogg.se eller primavera♥.blogg.se eller primavera-.blogg.se eftersom Primavera redan e upptaget! :)

Så kanske kanske.... Vem vet! :) Blir hursomhelst lycklig av vårluft och därför är jag lyckig nu!

See yá!

/F

Av F - 31 januari 2013 15:34

Pass:  



Made to Win eller Winnie som hon till vardags kallas är en svensk ridponny med väldigt fin förg. Faktiskt var det den jag från början fastnade för när jag såg henne! :) Winnie är en rödskimmel med en del vita tecken. Älskar verkligen henne.. (och hennnes färg) Hon är riktigt röd och har liksom som snö dalat ned på hennes rumpa. <3

Såg henne för första gången ett eller två år innan jag köpte henne på en tävling. Hopptävling LA närmare bestämt, när jag tävlade en av mina gamla stars Lykke. 1 eller 2 år senare såg jag en annons, och där var hon!

Provred henne och fastnade. Hon ÄR känslig men kan bli ganska stark.. Winnie är väldigt hoppglad och kan bli ganska het på ett hinder, jag fick jobba mycket mer i dressyren än vad jag fick hoppa! ;) Men det lönade sig, för vi placerar oss alltid 5 och uppåt! :) Jag blev väldigt intresserad och såg henne som lite av en utmaning. Blev lite av ett impulsköp... Tyvärr så klickár vi inte till 100% ochnär utamingen var slut, vi placerade oss bra, jag hade hittat hennes knappar och allting blir galant, visst. Det var väl bra men vill ALDRIG stå still på samma pungt jag vill uppåt! Winnie kunde ta mig dit jag ville, men det kommer alltid upp nya fina hästar. Älskar denna hästen väldigt mycket och mitt hjärta tar alltid ett skutt, precis som första gången jag såg henne. Kan inte skiljas från henne helt men våan saga tog slut. Livet går vidare... Men kunde ÄNDÅ inte skiljas från henne... Ungifär när jag köpte henne örjade jag hyra ut stallplatser. Det blev Juliette som kom. :) Hon hade med sig 2 hästar varav den ena fick en hövböld och dog... :'( Spiktramp i vattnet! USCH! D: Iaf så erbjöd hon sig att ta över Winnie och det blev för mig toppen! Känns helt lagom nu, att jag fortafrande kan rida henne men att det finns 1 person som hon kommer älska över mig! :D

För att återgå till ridningen så kommer antagligen Winnie fortsätta placera sig bra i hoppningen, varken Juliette, Winnie eller jag är jätteintresserade av dressyr. Men Winnie är bra på det också, hon är vig och smidig och har en härlig swung i steget!


 

Kram F och Winnie <3Forever togheter! 

Av F - 31 januari 2013 07:52

Hejhej!


Nu har det kommit upp lite nya kategorier på bloggen! :) Bla hästar vi minns. Där kommer ni så småningom hitta mina sålda hästar. Snart kommer fler kategorier komma upp och framför allt UPPDATERAS! Sorry vet att jag e dååålig på det, det mesta hamnar i allmänt... Men nu blir det skillnad! :) Alla hästarna ska också komma upp i tid!

Nästa kategori blir kategorin Outfits! Där kommer jag bara lägga upp olika outfits. Med lite olika knasiga namn. Outfits är ju så jätteoligt att kolla på men jag är ju så sjukt dålig på att lägga upp, knappt vid tävlingar alltså. :/

Men nu du, väntar bra förendringar, och det ska bli jätteKUL!


Vill bara säga att igår tog jag 2 st avskedspass på Lizzie och Mira. Lizzie känns det nästan bara roligt med men Mira började jag nästan lipa... Kommer snart mer om det!


/Kram F

Av F - 30 januari 2013 15:10

Hej!


Nu är det så att jag frågade o om hon ville ha kakan men savre blev nej pga att hon också blir förlång för att kunna rida henne ordentligt snart :'(

Iaf så är Kakan nu tillsalu, hennes pass finns här nedan eller  under kategorien pass. Kakan kommer kosa 45 000 lh och då ingår all utrustning! :) Krav är följande!

Du ska helst ha en blogg så jag ser hur du sköter dina hästar.

Vara tävlingsinriktad så Kakan får komma ut på en del tävlingar!

Ha mindre en 5 hästar. Alltså max 4 med Kakan inräknad.

Ha ett mål med ridningen och vara sugen på att utvecklas

Inte vara FÖR lång.

Inte rädd för att ramla av :P (kakan du vet)


Okidoki, lägger upp hennes pass här där all fakta som är värt att veta står:

Klicka på bilden så blir den större... :)

 

Dåså: Kakan är en liten ponny på 132cm. Känns större!

Hon bär upp sig väldigt bra och har MYCKET egen motor. Är riktigt hoppglad och kan komma riktigt långt med rätt ryttare! :) Hon är inte jättekänslig i munnen och för att få bra kontakt får man använda vikthjälperna. Man måste visa ändå från början vem som e ledaren och somsagt så testar hon en rejält. Men lär man sig hur man ska rida henne är hon en fantastisk tävlingskompis med fokus som ingen annan, lätt för att pulsa ned och hoppar allt du styr på, när hon känner att det verkligen gäller gör hon allt för en som hon litar på, om du litar på henne. Men hon är en levnadsglad ponny som inte drar sig för att busa till det, ingen ponny att sova på iaf! :) Men stannar oftast kvar och väntar på att du ska kravla dig upp. Ett riktigt lermonster om hösten och våren så det är att rekomendera att klippa henne och använda ett HÅLLBART täcke! :) Men somsagt så kan hon komma riktigt långt och detta är verkligen en ponny att ha kul med!


Dåså hoppas nu nån e intresserad. Annars kanske hon säljs till min lillasyrra, dock är hon inte så tävlingsinriktad som jag skulle önska och som kakan förtjänar.

Kram F

Av F - 30 januari 2013 07:46

 

Av F - 30 januari 2013 07:45

 

Av F - 30 januari 2013 07:45

 

Av F - 30 januari 2013 07:44

 

Presentation

Rosendhal är bloggen som drivs av kompisarna F och E. E driver sin gård Moondale och F driver sitt Rosendhal. F var den som först startade bloggen, därav namnet. I denna blogg kommer ni få följa oss och våra lufthästar genom motgångar och medgångar.
Välk

Fråga mig

5 besvarade frågor

Bilderna!

De allra flesta bilderna på bloggen kommer från www.zuzule.com. Vissa bilder är dock egenfotade och de håller STRÄNG copyright! Om ni absolut inte vet om det är MINA bilder eller inte skulle jag råda er att ej kopiera någonting. Bilder från google förekommer dock ibland. Är det eran bild? Komentera så plockar vi självklart bort den!   

 

Kram F

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards