rosendhal

Alla inlägg under mars 2013

Av F - 19 mars 2013 07:46

Tjo!


Ja, hade ju med mig både R och  V igår

Tänkte berätta lite kortfattat!

Ville

Gjorde en bana med måååånga svängar, tighta oxå... Lite galopp över hindrerna och snabbt ner i sadeln bromsa blocka med tyglarna och svänga. Massor med bommar och sånt. Kanske visar banan! :)

Riita

Vi tog några skutt, R verkade lite trött så hastighetsmätaren är väl det ända jag inte är så nöjd med. Fick säga till henne nån gång då och då, ska bli intressant att se henne på Wainys påskhoppning. Annars galant som vanligt. Pärlan svängde smidig och lugn så jag och hon höll lite ridlektion för dom andra! Gick riktigt bra sen! :D

Härligt!

Skulle bara kika in lite snabbt, bjuder på Riitabilder idag igen!

   Sommarens första sommarskutt!   höstas, barbacka, myys

  Träffa kompisarna i sommarhagen!

/F

Av F - 18 mars 2013 07:39

Står på schemat idag!

Oj förrestej

Hej!


Ska som de flesta av er nog redan fattat (övertydliga mig) på ridhusträning idag. Ta med Ville och Riita, Ella får softa med Lizzie   

Ska bli jääääättekul som vanligt, vi är ju ett litet gäng lh tokstollar som tränar tillsammans varje måndag i ridhus! :D Goodie!

Naa, men det är jättebra, kunna hoppa ordentligt och sammtidigt få in det i Ville (han är ju sent kastrerad så det må vara honom föråtet, fast det är lite jobbigt att hålla ordning på honom på tävlingsplats.) att bara för det är ett litet vänligt sto med betyder inte det att han ska försöka charma henne, Misslyckas ofta då stoet oftast inte är brunstigt... och dessutom kommer ville i full fart...   

Nää jag håller koll på honom fat det är lite jobbigt, svansen som en fana... Det räcker lixom med att konsentrera han på hoppningen i lagom tempo som det är! :/

Naej, men man får ta han som han e och det här med stona är ju jättebra tävlingserfarenheter!

Not a good picture I know...

 

Riita ska väl också hoppas, inte lika läänge som Ville men lite ska väl hon få att göra hon med! :)

Hehe, vi har lixom inte så jäättemycket att träna på som Ville och jag,  Riita är väl ganska perfekt. Måste vara farten och energin som ska bättas på då! :)

Sötnosan

 

Kraaaam

/F

Av F - 17 mars 2013 16:10

Bild på Jill.

Jill är den lite tjockare hästen ( ;) ) från vänster! :D Nawwww<3

 

som har manen mot oss och mulen bakom den andra hästen. Den hästen med mer bog synandes Det är Särdbygårdens Jillian<3 Jill

/F

Av F - 17 mars 2013 15:56

Visar från i sommras eftersom jag läääääääängtar diiiiiiit! Tvi usch och blää för snööö nuuuuuue! Vill ha sommaaar! ;)

Myyss i uteboxen

Dressyr med min pärla!

Hoppningen ja, den kan man ju glömma i det häääär vädret sooooommaarr aåååh

Sommar fika lekplats sjö... Riita! säger bara det, det är ett sånt minne som svetsar sig fast!

       

aaaaah

/F

Av F - 17 mars 2013 15:56

Visar från i sommras eftersom jag läääääääängtar diiiiiiit! Tvi usch och blää för snööö nuuuuuue! Vill ha sommaaar! ;)

Myyss i uteboxen

Dressyr med min pärla!

Hoppningen ja, den kan man ju glömma i det häääär vädret sooooommaarr aåååh

Sommar fika lekplats sjö... Riita! säger bara det, det är ett sånt minne som svetsar sig fast!

       

aaaaah

/F

Av F - 17 mars 2013 15:51

Har förövrigt kört Riita ida.

Inte jäättelångt men lite.

Mest trav, blir lite skumigt med min lilla kärra och Riitas galopp. :P Den är ganska mjuk (hon seegar ju lite, man får va på henne annars kan hon minska och minska och minska och minska och sedan tjoffs blev det visst trav..) ;) Nån som känner igen? ;)

Neej men hon är jättefin! :D MIn pärla! <3

Hon frusta, slappna av och trava på, kändes skööönt<3

hästhälsningar

/F

Av F - 17 mars 2013 15:43

jajjamensann!

Jill är köpt!

:D

Hon kommer på Onsdag, men papper och sådant är fixat, har ju många hästar därifrån så jag vet vad man får <3 ;)

Ska bli jättekul, Jill är en welsh cob då. Hanterad men har aldrig haft träns på sig. Skjuten stjärn och är "guldfux" eller hur nu man säger, har glömt ;)

Naa men ni veet, sådan färg som haflingerna har! :) Ärvde pappans flax precis som Mira. Fast Mira blev ju för övrigt mörkbrun som mamman medans Jills och Miras pappa var fux med flax, eller guldfux elr vad man nu vill kalla det! :P

Skaaa bli jäätekuul! :D<3

/F

Av F - 17 mars 2013 08:25

Hej!


Nu har jag 3st egna hästar i stallet. Det är min pärla Riita som numera lever ett pensionärsliv. (Vi hoppar dock fortfarande imponerande höjder med inte lika ofta. Har anmält mig på 100cm på Wainys påskhoppning med henne. Hon är fullt friskt och visar än inga tecken på ålder)

I stallet står även Ville kvar! Fastnade för detta busknyte, som trots sin "busighet" charmade mig totalt! <3

Och den sista som är i min ägo är lizzies föl Ella. Hon kommer jag utbilda själv och sedan får vi se hur det blir. Ev. behåller jag henne.

Lizzie har jag då gett till Juliette, tjejen som jag delar stall med. Kunde inte skiljas från henne helt men behöver nån som helhjärtat satsar på henne! Känns jättebra!

Har även börjat titta på nya hästar. (en ny iaf)

Inte lika krävade som lizzie, inte den hopptekniken som kan ta henne till SM mm.

Men hon har ett hjärta av guld och jag har fastnat efter ett antal provridningar. Hästan som jag kaaaanske ska köpa är nämligen Miras helsyster! Sördbygårdens Jillian! aka Jill!

Hon är yngre än Mira. Jill är 3 år gammal. Tyx ha ärvt det här busglada lynnet som Mira charmade mig med. Hon ligger ute tillsalu nu. Tror jag ska köpa. Olivia som sköter Sördbygården vill inte hs föör många syskon i avlen. Specciellt dom som kaanske är lite väl busiga till att passa som avelssto. Jo, ju mer jag skriver här desto mer bestämmer jag mig. Jill ska köpas!!!

Jiipiii

(bild kommer snaaaaart!)

 

Presentation

Rosendhal är bloggen som drivs av kompisarna F och E. E driver sin gård Moondale och F driver sitt Rosendhal. F var den som först startade bloggen, därav namnet. I denna blogg kommer ni få följa oss och våra lufthästar genom motgångar och medgångar.
Välk

Fråga mig

5 besvarade frågor

Bilderna!

De allra flesta bilderna på bloggen kommer från www.zuzule.com. Vissa bilder är dock egenfotade och de håller STRÄNG copyright! Om ni absolut inte vet om det är MINA bilder eller inte skulle jag råda er att ej kopiera någonting. Bilder från google förekommer dock ibland. Är det eran bild? Komentera så plockar vi självklart bort den!   

 

Kram F

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards