rosendhal

Alla inlägg under april 2013

Av F - 30 april 2013 15:27

Hej!


Har ju hunnit skaffa 2 nya hästar medans jag hade min "bloggpaus" . Och sålt Ville. Jag klarade inte riktigt av hans speed och hande inte tiden att träna såpass mycket så vi utvecklades till den grad att vi kunde ta ett heeeelt lugnt skrittpass i skogen ena dagen typ efter vila. Nej han var som en tickande bomb. Han behöver JÄÄÄÄTTEmkt motion och skrittband för att hålla sig koncentrerad och lugn. Jag fick ned honom på tyglen efter ett tag men kände inte att jag hade iden som krävdes för att tillfredställa hans jätttttttttttttttttelika motionsbehov. Då var det bättre att han såldes till Sofie som e ett år yngre än mig och där lh intresset inte har blivit mindre.

Ja ni läste rätt.

Mitt lh intresse är definitivt mindre och jag känner inte att jag vill ängna lika mkt tid för lh som förut. Men det är så, man växer ifrån dom... Tyvärr... Fast jag vill inte sluta än, har upplevt många stunder ihop med de. Nu har jag bestämt mig för att behålla hästarna Riitataka, Rosendhals Estrella de mar, Shooting Star och Möntorps Sienna. Lite info om Star och Sienna!


Möntorps Sienna

Connemara sto import Irland. 3 år, har precis påbörjat inridningen. Svettfux. Jättesnällt sto men som har en hel del humörsvängningar. Specciellt vid brunsten. Då kan hon va riktigt tjurig och småsparkas och nafsa. Kittlig under magen. Jättebra dressyrstam och bra hoppstam. 148cm i mkh. På inridning!

Bild kommer!


Shooting Star

Polskt halvblod från min kompis uppfödning. 5 år och förväntas bli hoppstjärna! Snäll häst med hjärta av guld. Vissa humörsvängningar. Ibland lite piggare ibland lite segare och ibland lagom! :) Haaatar hästransporter. Men det ska han vänjas vid! :D:O Otrolig hoppstam och är en apelkastad skimmel. 165cm i mkh. Tränas med fokus på hoppning!

Bild kommer!


Ella är ju föl och Riita har blivit pensionär som jag tidigare skrev!







Skkaaaa fixa designen! :);):O

/Kram F

Av F - 30 april 2013 07:46

Tjoooohooo!


Nej men seriöst Hej!

Har ju inte bloggat på ett tag men har sakna det! Så jag är tillbaka! :D

Har hänt lite sedan jag var här senast. Jag har skaffat inakorderingstall och sålt Ville till en av hyresgästerna. Låt oss kalla henne Sofie. Hon har Jill och Ville inakorderade och sen har Juliette sin ahästar här också. Det blev lite tomt med bara mina! :);)

Har hästarna

Shooting Star

Riitataka

Möntorps Sienna

Måste sluta nu, hejsålänge! :):D

/F

Presentation

Rosendhal är bloggen som drivs av kompisarna F och E. E driver sin gård Moondale och F driver sitt Rosendhal. F var den som först startade bloggen, därav namnet. I denna blogg kommer ni få följa oss och våra lufthästar genom motgångar och medgångar.
Välk

Fråga mig

5 besvarade frågor

Bilderna!

De allra flesta bilderna på bloggen kommer från www.zuzule.com. Vissa bilder är dock egenfotade och de håller STRÄNG copyright! Om ni absolut inte vet om det är MINA bilder eller inte skulle jag råda er att ej kopiera någonting. Bilder från google förekommer dock ibland. Är det eran bild? Komentera så plockar vi självklart bort den!   

 

Kram F

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards