rosendhal

Alla inlägg under maj 2013

Av F - 31 maj 2013 13:59

...Och sjääälvklart ska Star med! :D


Annars då?

Jo, pausade ju lite (och nu e alla komentarer och bra statistik borta, poff ....uff ånej....Faaaast får nog skylla mig själv egentligen, hahaha det var ju JAG som pausade! ;) )

Iaf kör lite om alla hästarna!


Riita-Inte såå mkt nytt... Hon tränas som vanligt och nu lever vi upp! Vi har återupptagit vår lilla tradition om somrarna, vi rider vid en jättefin skogsslinga vid vattnet och sedan kommer vi ut till en badplats! Liten och varm e den! (=perfekt!) Vi doppar hovarna och benen (faaast min lilla pärla tycker det e sååå härligt att vi kanske kommer lite för långt ut...;) ^^) Och förresten vi kom etta hos stall pollens hopptävling! På 100cm!<3:DRiitissen:D<3<3<3<3<3


Sienna- Har börjat vänja sig vid sadeln nu också. Longerar med sadel och har redan hunnit med att hänga en gång! Hahaha min pussgurka tyckte jag var jättekonstig! Kommer nog ta ett tag för henne att vänja sig, hon klippte oroligt med öronen... Så det får vi träna på... Hon är definitivt inte mogen för skritt medans jag hänger eller att jag sätter mig med rumpan på hennes rygg! Hon hade ju inte bockat eller nått sånt, men vi tar det i hennes takt!


Star- Tränas inför hoppningen. Mkt byte över hindrerna och sådant. Så han ska lära sig lyssna heela tiden uppmärksamt på mina signaler! Skojsigt har vi det iaf! Min fläck!


Ella- Mycket arbete från marken, leder henne dagligen i grimma bakom mamma Lizzie! :) Vi har också gått små promenader till små sjöar ensamma, i grimma.! Nu är vi jättetajta och serri, jag är LillMamma!:D<3


btw, har ni tänkt på att jag aaaalltid kallar mina hästar för nånting konstigt? Har kanske inte nämt det varje gång men det är ju såå ;):Phahahahaha...

Just nu:

Riita- Pärlan

Sienna-pussgurkan

Star-Fläcken

Ella-sprattelfian


Min pärla 4ever!:D<3Tacktacktack Neiwada! Det är sådana här saker och minnen från dessa bilderna som gör lh värt det!:D<3 Med de orden Säger jag hejdå med en gammal sommarlogga!!

Riita:                         

Av F - 30 maj 2013 19:00

...ja...

....jag....

....F....

..har...

....nojja

¨....nu....

.....igen..!

RYMDEN!!!! Det tänkte jag "Fira" (  okeeeej, ) med en nya bakrund!!! SÅÅÅÅÅÅ


NJUT!!!<3 Hahhahahahah:D




Kompentarer, någon....? ...hallå... ...någon ute där nånstans....? ....HAllå....?.....?....?


/F

Av F - 29 maj 2013 19:21

  
halloj alla fiiiinfiiiina läsare.... Har haft en underbar dag. suuuck, softar i soffan nu och bloggar lite. Var ett tag sen, älskaaaaar att blogga och hela filivippen men intresset för lh e inte lika stort längre... men men... :) Har haft en superhärlig dag. Jag och min kompis L va och vi red bla ut pâ en soft runda med hackmore och barbacka i shorts och linne för att plocka lite gotte till hennes kanin med kaninungar.... In love, men jag fâr nog nöja mig med lh... :* jag klagar absolut inte.... Eller.... Men rundan dâe, L och jag fick ett ryck och sprang ut till hästarna i hagen. Tog min lilla fläck (apelkastad egentligen med sak samma) Star. Pâ med hackmore o leta upp ett lämpligt staket att kliva pâ för att komma upp... ;-p Haha nân som känner igen sig...!!! :-> Han e ju en och sextio nânting och jag e en ovig men kreativ tjej. Vad gör man...!!! :P Skritta ned pâ en grusväg, skratta sâ man nästan ramlar av och hästarna som effektivt utnyttjar hackmoren till att snappa ât sig löv. Plocka maskrosblad och hallonkvistar och ge hestapollen lite gotte han med. Komma hem igen, gosa med kaninungarna, dricka saft och kolla in Stars happyface i hagen...! Det e ta mig tusan livet de!!! :-D Ha en superduper bra onsdag sâläge!!!!!!!!!!! :D Hasta pronto! /F <3

Av F - 11 maj 2013 15:15

Hallojsan!


Tänkte på en sak iom att jag fick en komentar. Och att det har skett ett nytt roligt mirakel! HAr ni missat hur Lykke och Claudia och Synthia har det nuförtiden? Ajaja iaf här kommer en repris!


Köpte in Lykke av bästaste Sördbygården. En lite grövre i modellen welsh cob. Ett tag efter det startade jag den här bloggen. Lykke hade toppenstam och var en naturbegåvning för hoppning. Hennes sätt att arbeta med bakdelen är ganska sällsynt. Eller ja, det krävdes inte mkt för att hon skulle börja göra det, hon gjorde det självmant! :) Perfekt för mig. Första gången vi tävlade vann vi och jag var överlycklig! :D<3 Sedan föddes iden att ta ett föl efter Lykke. Vi letade hingst länge men valet föll sedan på hingsten Golden Rajah från Sördbygården han oxå. HAn var ganska liten och kompakt, av ponnymått. Men det passade mig perfekt, jag skulle kunna ha 1 d ponny ett bra tag sedan. :) Men så blev det inte riktigt ;)

Lykke blev tillslut dräktig som en badboll och på ultraljudet kom den stora överraskningen! Lykke gick omkring med 2 levande föl i magen. Jag blev först jätteglad men sen ledsen och rädd. Rädd för vad som ev skulle hända. Majoriteten av stona föder bara ett föl och om de föder 2 är det inte så stor chans att alla tre överlever. Stoet kanske oxå blir skadat för livet-om det överlever vill säga-....

Men min tjej klarade det och två friska stoföl föddes... :) De döptes till Golden Synth och Golden Claud efter deras pappa! Blev jätteglad och började genast planera. Men återigen skulle mina planer inte gå i lös trots goda förutstättningar.

Nikita blev allvarligt skadad och sedan kom Riita. JAg var tvungen att sätta Nikita i fösta rummet, och Riita kunde jag bara inte släppa... Så jag sålde fölen. Eller ja, de var väl unghästar vid de laget. ;) Synthia såldes till en söt tjej med ambitioner för hoppning och Claudia till sördbygården för utbildning och sedan säljas.

Meeeen snart efter det hände det en tragisk sak. En lastbil full med ston från betäckning till sördbygården krockade med en redan krockad bil och bilen exploderade! :O:'( Alla stona dog... Claudia gick lyckligtvis runt och betade på sördbygådens ägor som unghäst då.

Olivia var förkrossad och rådvill. Utan stona skulle inte uppfödningen gå runt så då var DEN OCKSÅ så gott som död. JAg hade visserliggen köpt Lykke men när Olivia ringde och berättade det och bad att få Lykke tillbaka kunde jag inte säga nej... Så så blev det.

  Lykke

  Claudia kör på hösgalopp!

  Synthia med kompisar!

Iom olyckan så behålldes även Claudia för avel och för en vecka sedan födde Claudia ett hingstföl vid namn Sördbygårdens Calman! :D<3

  Sötnowsarna! :D<3


Tycker att allt har ordnat sig bra tillslut och har nog slarvat med att berätta allt! Detr var det! :D<3

 

Av F - 10 maj 2013 16:10

 

Av F - 10 maj 2013 14:37

Vad tyx?

 

Av F - 10 maj 2013 13:56

Hejsan hoppsan, nu vankas det tävling här!


Eller ja, Star och Riita är anmälda till stallpollens hopptävling! :)

http://stallpollen.bloggplatsen.se/2013/05/10/9809579-tavling/

länk!-


Shooting Star är anmäld på 90cm som mjukstart och en lite svårare klass på 1,10

Han har kapacitet och vci har övat mkt teknik så det ska nog funka, men får se hur det känns, har hoppat 1,30 med honom på hemmaplan men han är ju ung och så! :) Nej men vi får se hur han känns då, han ska ju torts allt ha lite rutin! :) Nån gång måste vara den första. Har tävlat honom en gång hos en kompis på en kompistävling typ, gick bra. Koncentrationen funka och allt var ungefär som på hemmaplan. Skönt! :)


Riita är också anmäld på 1m

Hon är pigg och fräsh och jag känner att vi får passa på att tävla så länge hon klarar det! :) <3 Det kommer säkert gå galant! :) Ska ju inte pressa henne till vm precis! ;) Vi tar det i hennes takt :)

Kram F

Riita tävlar, finis

 

Av F - 9 maj 2013 11:30

Blev longering för Sienna idag, kanske inte såå mycket att berätta igentligen men ändå. ;)

Vi övade på tempoväxlingar på mitt komande, alltså när jag smackar ska hon trava och när jag säger p´trroooo ska hon sakta. Fungerade ganska bra, har ju övat det när vi har  gått promenader. Galoppen får vi testa nästa vecka, nu kör vi fokus på trav skritt och halt på enbart röstkomando! :):D


  Sööötnowwsenn<3

Presentation

Rosendhal är bloggen som drivs av kompisarna F och E. E driver sin gård Moondale och F driver sitt Rosendhal. F var den som först startade bloggen, därav namnet. I denna blogg kommer ni få följa oss och våra lufthästar genom motgångar och medgångar.
Välk

Fråga mig

5 besvarade frågor

Bilderna!

De allra flesta bilderna på bloggen kommer från www.zuzule.com. Vissa bilder är dock egenfotade och de håller STRÄNG copyright! Om ni absolut inte vet om det är MINA bilder eller inte skulle jag råda er att ej kopiera någonting. Bilder från google förekommer dock ibland. Är det eran bild? Komentera så plockar vi självklart bort den!   

 

Kram F

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards