rosendhal

Direktlänk till inlägg 15 oktober 2013

UTRUSTNING<3

Av F - 15 oktober 2013 16:09

Hej och halloj! Ska bara slänga upp ett litet inlägg innan jag sätter mig och skriver om det viktigaste i inlägget som jag glömde publicera.... (suck!)


Har fått SÅN NOJJA (Jag i småland kallar det nojja, men kalla det vad du vill, dille tex!) på UTRUSTNING!

Mina hästar provar det ena efter det andra och jag får nog hem ett paket i veckan!^^ Jippie! (min plånbok samtycker tyvärr inte.. ;)     ) Har testat många olika bett sedan innan och jag har mina favoriter! Så det ämnet har jag lämnat lite. 

Sadlar är ju superkul och det ska bli mitt nästa projekt! Funderar STARKT på att köpa en sadel från antares! Har hört jättemycket gott om dem!<3 

Idag har jag klickat hem ett par veredus benskydd! Både i svart och vit! 

Om ni undrar så är det alltid Lizette som får grjerna först, eftersom hon reagerar så himla tydligt, och det är hon som arbetas mest här hemma!

Men till rubriken, just nu testar jag massor av olika träns och i kombination med olika bett till mina hästar. Harköpt rambo micklem tränset och är jättenöjd! Dock så "tar" det inte alls tillräckligt på tex Della i hoppningen eller vid uteritt. (Riita har det jämt<3 Väldigt snällt träns mot henne, och hon är ju inte hård i munnen på något sätt)

Även Lizette vill jag helst inte rida med micklemet vid hoppning. Då måste jag sätta in ett skarpare bett. Och eftersom hon är unghäst är det en vansklig balansgång! 

Men nu är det andra bullar på G!

Jag har beställt ett jump of revelotion till Lizette! 

De har också specialdesignats för att inte trycka på tex känsliga nerver eller orsaka spänningar i nacken. Och samtidigt passa vid hoppning!

Så nu väntar jag väldigt spänt på att tränset ska komma så jag kan testa det!<3


Lovar att uppdatera er direkt!

/F

 

Bilden är på Mira, en unghäst som jag utbildade.

Tyvärr fick hon åka tillbaka till uppfödaren pga att många hästar tragiskt dött i en trafikolycka.

Då fick Mirabelle bli avelssto<3

Jag saknar hennes underbara personlighet väldigt mycket....<3

 

Underbara Mira som alltid fick mig att skratta!<3

Vad jag saknar dig....


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av F - 15 december 2013 15:18


Som rubriken lyder!   Vi har bytt till www.rosendhal.blogg.se   Nu testar vi blogg.se då! Får se vad vi tycker om det!   ////F och E <3     ...

Av F - 14 december 2013 08:00

hejsan!   Tänkte bara slänga upp en snabbis, man slutar aldrig förvånas över sig själv...   ...Trodde nån verkligen att jag F, som alltid vill mer i hästväg än vad som egentligen är bäst, bara skulle ha 2 hästar just nu?!  Det trodde inte j...

Av F - 13 december 2013 22:19

go'kväll alla nattugglor som läser detta haha ;) tänkte skriva ett inlägg nu då :) det blir dock inte jättelångt, för ska skriva ett lite längre inlägg imon ;)) och haha jag vet jag bloggar oftast lite senare på kvällen, men det är för jag har tid...

Av F - 13 december 2013 15:07

Hej!   (Bättre blogging på G)   Idag är det ju dagen då vi åker till ridhuset och tränar för tränare.  Det var nån som undrade varför vi åker till ridhus när vi har ridhus här hemma?  Jo, den största anledningen är att vi visserliggen har...

Av F - 13 december 2013 08:22

Lägger man in en logga på blogg.se ? :) ;) Kram F

Presentation

Rosendhal är bloggen som drivs av kompisarna F och E. E driver sin gård Moondale och F driver sitt Rosendhal. F var den som först startade bloggen, därav namnet. I denna blogg kommer ni få följa oss och våra lufthästar genom motgångar och medgångar.
Välk

Fråga mig

5 besvarade frågor

Bilderna!

De allra flesta bilderna på bloggen kommer från www.zuzule.com. Vissa bilder är dock egenfotade och de håller STRÄNG copyright! Om ni absolut inte vet om det är MINA bilder eller inte skulle jag råda er att ej kopiera någonting. Bilder från google förekommer dock ibland. Är det eran bild? Komentera så plockar vi självklart bort den!   

 

Kram F

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards