rosendhal

Alla inlägg under februari 2013

Av F - 10 februari 2013 18:40

Idag blir det en till träning i ridhuset för tränare!

Jippi!

Tar både med Riita och Ville! Men nu ska jag :

1. Ge pollarna deras havre

2. Släpa ut hö i hagen

3. Ta på täcken

4. Släppa ut dem i hagen

5. Fixa transporten tills i eftermiddag!


Jajjamensann det var morgonplanerna det!

Lägger upp en bild på Ville i hagen sen! Söötnoos!

 

Av F - 10 februari 2013 18:31

Villevips, Fillevips.... Ingen skillnad, iaf inte med min Ville, han är överallt på samma gång!

wo-wo-oo!

Red för tränare i ridhus ida! Hoppning bana och FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAART!

jajamen den ponnyn har en inbyggd ferrari! OMG kommer ta ett tag innan jag lär mig rida han, vi sladda i svängarna, jag lyfte ur sadlen (flög av en gång då Ville snubblade till) men han hoppar ALLT från vilken wierd position som heldt! we gonna bli OSLAGBARA on the OMHOPPNING!

Min tränare Camilla fick nästan spaader på oss. Har inte koll på hastighetsmätaren än, verkligen inte.... Men ska kämpa på! Älskar utmaniongsponnys!

Han är iaf inte dum, inte alls håt i munnen och otroligt smidig och vändbar! HERE WE GO! LÄÄNGTAR till sommarens tävlingssäsong! :) WOOPA VILLE! (eller ja, HOppa VillE!)

JIPPI älskar honom redan! Outfit! HOPPNING!

         

 

 

Av F - 8 februari 2013 13:45

Tjaba!


Hoppade Riita idag! För tränare i ridhus, var inte den ända på lektionen... Riita klarar jag utmärkt själv. Fats det är ändå bra med tränare såklart!

Hoppade då bana den här (titta vad jag ansträngt mig och gjort en bana!)

 

Okej, man började först vid C, tog första hindret i en volt frpn volten in på ett av de snedställda hindrerna, på A volten och mot det andra snedställda. Vi gjorde övningen i båda varven.


Fick lite konstruktiv kritik av min tränare Camilla. Blir tydligen stel i vänster varv pga att jag är högerhänt och då blir Riita också stel, måste tränas bort! Halleluja jag ska bli en vänster+högerhänt människa!

nääe men med Riita går allting annat så PERFEKT så man måste ju ha nåt att träna på! Det gick som vanligt jättebra på träningen.

 

-------------------------------------

Vill veta vart alla lh bloggare tatt vägen? Komentera om DU är en ny och komentera om du har en lh blogg som e aktiv. Vill veta vilka som e kvar. Många lägger av med lh under denna dystra period då att knalla till hagen tar dubbelt så lång tid... Men saknar er gemenskap!

memmen

HASTA LUEGO

 

Av F - 7 februari 2013 14:30

okidoki det här är min syrras hästar, shettisen är 20  och därför rids den inte jättemkt!


ok vi börjar med Lilly!

   

Hon har varit cirkushäst men jag och min syrra arbetar med att få henne uppot i hoppni´ngen! :)

En betsämd liten dam som inte låter någon köra med henne!

Gotlandsruss sto

   

Simon! Han är utbildad rysstravare men går ändå riktigt fint i dressyren och hoppningen!

Simon är rolig att rida, han är välriden men ändå väldigt ponnyaktig! :) Han älskar mat och att vara BÄST!

Gotlandsruss valack

   

Nougat är en liten shettis på 20 år. Han Rids därför inte jättehårt men han e in bra form och har aldrig vart skadad!

Valacken är en riktig liten shettis, full av bus och matglad som tusan! Dock älskar han hoppning och ponnytrav! Han ska al´tid vara först! Vi har dock ingen mer shettis på gården så detta bidrar till att han travar fort, fort för att hinna ikapp (har svårt för att fatta ordentlig galopp för hindrernamen kan landa i galopp) och man skumpar som jag vet inte vad! Men han e en shettis full av livsglädje och BUS!


Det var min lillasyrras hästar, de står på Rosendhal men alltid i innestallet eller i hagen!

 

Av F - 6 februari 2013 17:39

Halloj!

Känns så TOMT i stallet nu, jag som är van att ha fyra hästar att ta hand om, har nu bara 2st! Riitisen och Villisen!

Men det är mysigt att kunna ägna sig mkt åt hästarna, Är det nån som har en tävling på G? Vill testa Ville och hoppa Högt med Riita några grr innan hon går i pension...

Tänkte att jag skulle lägga upp ALLA hästarna på Rosendhal snart. Min lillasyrras och Juliettes! :) Eller a, Juliette har ju 2 andra än Winnie då, som ni kan få veta lite mer om! Men kan lägga upp deras bilder imon! Eller jag gör nog ett tidsinställt!


Iaf så har jag inte gjort så mkt med pållarna idag, uteritt för båda.

Nu har det kommit sjukt mkt snö igen och jag frös om tårna! Brrr jag hatar att frysa!

Riita var en prinssessa som vanligt, Ville därimot fick jag hålla i ordentligt, inge form här inte!

Nääe men det tar en stund innan man hittar varandras knappar, har iaf kommit underfund med att det är bättre att tex sätta sig ned i sadlen lite långsammare än han travar än att ge skarpa tygeltag. Winnie behövde ju tygeltagen mer änvikten medans det var nästan IMPOSSIBLE att rida kakan utan vikthjälper!

Men aja

 

Av F - 5 februari 2013 07:28

Hej!


Red Ville lite igår, skrittade mest, böjde och tänjde men var såklart tvungen att testa han på hinder också! Och OJ vilken motor den hästen har! Skrittade mest fram i början och fick kämpa för att han skulle gå lugnare, normalt går han typ i det läängsta steget Riita kan gå i och när man kortar upp det trampar han i speed, i skritt, men med ohyggligt korta men snabba steg... Han var iaf väldigt arbetsvilig och väldigt böj och sträckbar. Bakdelsvändningarna och framdelsvändningarna fick man passa honom på så det inte bara blev en sväng dä han genar... Men stelhet, neej det är inget ord som passar in på honom, skänkelvikningarna var ta mig attan helt fantasktiska, funderade faktiskt på om han inte skulle passat som dressyrhäst och varför Olivia inte tyckr han ska vara det... Men när jag styrde mot hindret förstod jag. HAN FULLKOMLIGT ÄLSKAR ATT HOPPA! Kunde inte hålla honom i trav utan han rejsade över ett 80cm högt hinder utan problem! Jättefin hoppteknik och näst intill oslagbar på omhoppningen verkar det som! Om han inte sladdar för mkt i svängarna och kommer heeelt fel, vilket är mitt extremt ansträngade jobb! Han kändes hursomheldst jätterolig att rida och får jag bara bukt med hastigthetsmätaren så ska det här nog gå toppen!   

  

  

Av F - 3 februari 2013 08:59

Hejhej! Steg upp lite tidigare idag för att Ville skulle komma! :)

I nytvättad box med skurade fönsterutor och halm upp till knäna på má!    Han kommer få det bra!

Ville är sent kastrerad pga att han kanske skulle bli avelshingst. (äntligen har jag en valack igen!   )

Så när kan knallade (eller kastade) ut hur transporten ställde han sig med dessamma och vädrade med huvet högt! Mkt att ta in antar jag!

Men hursomheldst så fick han snart gå in i stallet, och in i hans box. I början stod han mest och tittade sig storögt omkring men efter en stund gick han runt några varv i boxen och började tugga med entusiasm det hö jag hade lagt in. Där lämmnade vi honom att äta i lugn och ro!

Hur sööt som heldst verkligigen!   Äh det här kommer bli bra!

  Sötnosen!

 

Av F - 2 februari 2013 08:38

here it komes!

 


 

Presentation

Rosendhal är bloggen som drivs av kompisarna F och E. E driver sin gård Moondale och F driver sitt Rosendhal. F var den som först startade bloggen, därav namnet. I denna blogg kommer ni få följa oss och våra lufthästar genom motgångar och medgångar.
Välk

Fråga mig

5 besvarade frågor

Bilderna!

De allra flesta bilderna på bloggen kommer från www.zuzule.com. Vissa bilder är dock egenfotade och de håller STRÄNG copyright! Om ni absolut inte vet om det är MINA bilder eller inte skulle jag råda er att ej kopiera någonting. Bilder från google förekommer dock ibland. Är det eran bild? Komentera så plockar vi självklart bort den!   

 

Kram F

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards