rosendhal

Alla inlägg under juni 2013

Av F - 26 juni 2013 09:09

Findus är min stallkatt. Han kom för ca ett år sedan som kattunge. Så han fyllde ett den 25 april i år. Bondkatt och spräcklig. Han äääälskar blöt mat men hatar torrfoder. Jag tvingas blötlägga det för att det ska gå ner... Han är väldigt lekfull av sig och det blir oftast ett smärre problem då man ska sopa stallgången... Superkul tycker findus och kastar sig efter kvasten! -nån som känner igen sig?-

Men han älskar också att kela, min lilla kelgris! Sätter man sig i soffan så ska han ABSOLUT ligga på min axel och spinna. HAn tigger alltid gos, såsom av nya människor eller andra djur. En specciell egenhet han har är att sova på hästarnas ryggar dagtid när solen lyser. Riita är väl inte jätteförtjust i honom men accepterar det. Della och han har dok utvecklat ett specciellt band. Hur spralligt Della än är står hon alltid still när Findus hoppar upp och när han ligger där....! <3 Det är bara för sött!

Bilder

     

Visst är han sööt<3

Kram F

Av F - 26 juni 2013 09:06

...som heter mina ld. Alltså mina luftdjur.


De små sötisarna kommer komma ut såhär på min blogg


Findus-katt

Zara-hund

Malou-hund


Enjoy it!

Kram F

Av F - 24 juni 2013 14:20


Hej

Ja, jag har bestämt mig för att betäcka Della, detta fölet kommer ev. stanna här sâ länge jag hâller pâ med lh! Har hittat en lämplig hingst. Moondales Thunder. Ett engelskt fullblod. Fux och luuugn i psyket. För att kompletera Dellas brister pâ det. Hon har redan lämnats in för betäckning och är hos Thunder just nu. Sâ fort han betäckt henne ska Della hem och ridas som vanligt ett tag till! ville bara säga det i en liten snabbis!! kram F

Av F - 24 juni 2013 11:19

Hallo hästvänner!


Har skrivit klart Riitas och Dellas sommarschema nu, ska komma upp snart!

Håller på att renasa ut bland all utrustning jag samlat på mig, nu är det nästan INGEEEN som helst ordning i min sadelkammare.... Och jag som avskyr att städa! ;)

Hunnit med ett hopppass på Della redan iaf, vi hoppade bana. :)

GAnska klurig för mig med Della men hon skötte sig beundransvärt, för att va Della då! Började på 50cm men höjde till 90cm. Ett hinder fick tillockmed bli 1m. Sedan avrundade  vi med 80 för att Della ska känna sig duktig!

Jättestolt då detta var mitt bästa ridpass på henne någonsin! Hon arbetade på bra med baken, tog stöd på bettet och texerade hinderavstånden så gott som perfekt! Nu har jag myst i stallet med henne och percis släppt ut henne med Riita i den giganiska sommarhagen de har, det blev buuuuusigt! :D

loook at this

SUMMER POWER

(or somting like that)

   


För övrigt är det såå kul att statistiken bara ökar och ökar trots min långa inaktivitet, GO FOR IT!

:D<3

Här kommer utrustning          

svart allround sadel, svarta benskydd fram och bak, appelmouth bett, aackenträns med tyglar och blått somrigt schabrak!

Kram F

Av F - 23 juni 2013 21:00

Kika in och säga Gonatt ma readers!


...och HISSA min nya design! Headern är min första som inte vart i rutor och jag blev supernöjd! :D

Stolt tjej.

För övrigt tycker jag den passar till alla årstider och det är bara att byta bakrunsbild för att få till mer årstidsaktigt (kreativt ord av me) för den specifika årstiden! Nööjd.


Har försökt mig på en lite mer avslappnad markarbetes uteritt på Della idag.

Gick väl helt ok. Hon bråka massor i början och tog "naturbommarna" (de låg tre i rad för galopp) i ett språng... Jisses, vilken tokstolle. Gjorde vad jag kunde  när jag väl tappat stigbyglarna och hängde runt hennes hals i språnget. Ramlade inte av iaf, fast det var med nöd och näppe!

Sedan gjorde hon fullkommligt rätt över bommarna fast med för hög hastighetsmätare såklart. Mot slutet av ridpasset saktade hon självmant av när det behövdes och slappnade av. Hon blev jättefin och tog bommarna i korrekt form och flygande steg! :D<3 Vi avrundade efter det för den bästa känslan, och Della fick massor av klappar och ett halvt äpple.

Så skrittade vi hemåt i godan ro och bara njöt av svensk sommar. (med andra ord precis efter regnet med kylig vind innanför jackan)

;)

Kram F

såhär tokig var della

 

 



Av F - 23 juni 2013 12:36

Tja!


Här kommer förendringarna som jag skrev om...


Har hänt en del. Jag har sålt både Sienna, Star och Ella. Vet att jag ofta "byter" hästar hit och dit...

Visste inte riktigt vad jag skulle satsa på med Sienna efter inridningen (som är i princip klar, grunderna alltså.)

Jag ville ge henne ett hem som hon förtjänar där hon kan stanna många år till. Därför sålde jag henne. Ibland är min ägo inte så säker...

Ella är också av det skälet, hon är ett jättefint föl som för att fortsätta bli en toppenbra ridhäst inte kan flytta runt på foder som jag annars föredrar (saknar mina älsklingar så när dom lämnar min gård.) Har med henne blivit så att Lizzies ägare som har Lizzie uppstallad på gården skött henne mest. Fick en förfrågan om jag ville sälja. Jag sa ja, för Ellas bästa.

Star är en jättefin häst med en oslagbar glädje för hopp. Jag befinner mig i ett sånt skede där lh inte kommer först. Han förtjänar att bli den fina hopphäst och göra det han älskar. Det är inte alltid jag rider mina hästar dagligen och Star tappar sin toppkondis. Jag har sålt honom till min jämnåriga kusin som VERKLIGEN satsar på hoppningen. :) Kommer bli jätteroligt att hälsa på honom och se hans utveckling! :)<3


Men eftersom jag fortfarande älskar lh och Riita inte rids hela tiden som pensionär har jag precis införskaffat mig ett noga genomtänkt sto. Cordella heter hon men kallas Della.

Ett engelskt fullblod med nerverna utanpå. Skimmel och superfin.

Klassad som lite problemhäst då hon...ja...är hon.

Kan hoppa som en gud ifall hon vill men ibland har hon inte lust och då skickar hon iväg ryttaren till månen.( :P)

Dressyren kan också gå finfint men det är inte ovanligt att hon sättersig på hasorna och vägrar ta ett steg framåt. (bakåt går tyvärr jättebra)

Inte nån dirket lovande häst som kräver jättemkt men hon behöver också en ägare.

Skriver mer sedan och då ska även mer om henne komma upp!


Bild

 


För övrigt ska också ny design komma upp!


See ya

F

Av F - 20 juni 2013 17:43


Hej allihopa, vad jag saknat er! Har nu bestämt mig för att börja blogga igen. Yay! Har skett en del förendringar här, som jag tänkte berätta om senare.... Ville bara säga hej iaf!!

Av F - 20 juni 2013 17:43


Hej allihopa, vad jag saknat er! Har nu bestämt mig för att börja blogga igen. Yay! Har skett en del förendringar här, som jag tänkte berätta om senare.... Ville bara säga hej iaf!!

Presentation

Rosendhal är bloggen som drivs av kompisarna F och E. E driver sin gård Moondale och F driver sitt Rosendhal. F var den som först startade bloggen, därav namnet. I denna blogg kommer ni få följa oss och våra lufthästar genom motgångar och medgångar.
Välk

Fråga mig

5 besvarade frågor

Bilderna!

De allra flesta bilderna på bloggen kommer från www.zuzule.com. Vissa bilder är dock egenfotade och de håller STRÄNG copyright! Om ni absolut inte vet om det är MINA bilder eller inte skulle jag råda er att ej kopiera någonting. Bilder från google förekommer dock ibland. Är det eran bild? Komentera så plockar vi självklart bort den!   

 

Kram F

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards