rosendhal

Direktlänk till inlägg 18 maj 2012

Tävlingsmorgonar

Av F - 18 maj 2012 15:57

Jag   verkligen tävlingsmorgonar!

De är så supermysiga, jag steg upp redan kl 6 idag. Allting var packat och Lykke stod ren och fin i boxen. Jag gick upp drog på mig tävlingskläderna och gick ut. Luften var mkt klar och skön. Jag gick ut till transporeten och öppnade. Sedan hjälptes jag och min syrra åt att lasta Lykke. Vi hade förberätt allt. Fodret låg tilloch med i krubban. Det var bara för mig och Lykke att åka. Min syrra skulle även ta hand om mina lufthästar idag. De står förmodligen i hagen nu. I alla fall, Det tog lång tida att åka men fram kom vi. Jag gillar inte och stressa och därför var vi väldigt tidiga. Första lastbilden som rullade in.När vi kom fram lastade jag av Lykke och gick en sträcka med henne. Sedan gick jag banan. Den verkade rättså lätt att komma ihåg. Det krångliga med den var de snäva svängarna. nu hade det kommit några till men jag hade inte så mkt mer att gjöra det var för tidigt för att börja frammrida. Så vad gjorde jag? Jag longerade Lykke lite. Ville se hur hon rörde sig och göra henne uppmärksam. Sedan löshoppade jag henne lite. Det syntes att hon var sugen på att hoppa. Löshoppade henne inte så länge redan efter en kvart slutade vi. Sedan ryktade jag lite. Sedan äntligen var det dags för att sadla och tränsa! Fast innan jag gjorde det gick jag banan en gång till. När vi sedan hadegjort oss iordning red jag framm henne. Vi startade någon stans i mitten. Lykke och jag red in på banan. Det var jättekul hon flög över hindrena med öronen spetsade. Tyvärr hade hon en litet låg hastighet. Men men hon hoppade mkt sammlat och klarade svängarna bra. Hon kom oftast mitt på hindret. Jag är nöjd med henne idag. Längtar efter att få se resultaten. :-)  Här kommer vår outfit:

          Lykke ute på banan: Brun hoppsadel,blått shabrak, bruna benskydd, blå huva och brunt pullmanträns. Med sin svarta färg med mkt vita tecken blev hon ursnygg!

          Jag ute på banan: Svarta ridhanskar, svarta stövlar, svart kavaj, vit T-shirt och svart ridhjälm.

      Lykke i transporten: röd grimma blått och rött täcke och blåa och röda benskydd.


När jag bloggat färdigt ska jag och Flipper on ta en kort trav i skogen. (han är ju shettistravare) Snart kommer även mer roligheter upp på bloggen.

Vill tipsa er om de nya länkarna. Alla där är värda att kolla in! :-) Hoppas vi ses igen

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av F - 15 december 2013 15:18


Som rubriken lyder!   Vi har bytt till www.rosendhal.blogg.se   Nu testar vi blogg.se då! Får se vad vi tycker om det!   ////F och E <3     ...

Av F - 14 december 2013 08:00

hejsan!   Tänkte bara slänga upp en snabbis, man slutar aldrig förvånas över sig själv...   ...Trodde nån verkligen att jag F, som alltid vill mer i hästväg än vad som egentligen är bäst, bara skulle ha 2 hästar just nu?!  Det trodde inte j...

Av F - 13 december 2013 22:19

go'kväll alla nattugglor som läser detta haha ;) tänkte skriva ett inlägg nu då :) det blir dock inte jättelångt, för ska skriva ett lite längre inlägg imon ;)) och haha jag vet jag bloggar oftast lite senare på kvällen, men det är för jag har tid...

Av F - 13 december 2013 15:07

Hej!   (Bättre blogging på G)   Idag är det ju dagen då vi åker till ridhuset och tränar för tränare.  Det var nån som undrade varför vi åker till ridhus när vi har ridhus här hemma?  Jo, den största anledningen är att vi visserliggen har...

Av F - 13 december 2013 08:22

Lägger man in en logga på blogg.se ? :) ;) Kram F

Presentation

Rosendhal är bloggen som drivs av kompisarna F och E. E driver sin gård Moondale och F driver sitt Rosendhal. F var den som först startade bloggen, därav namnet. I denna blogg kommer ni få följa oss och våra lufthästar genom motgångar och medgångar.
Välk

Fråga mig

5 besvarade frågor

Bilderna!

De allra flesta bilderna på bloggen kommer från www.zuzule.com. Vissa bilder är dock egenfotade och de håller STRÄNG copyright! Om ni absolut inte vet om det är MINA bilder eller inte skulle jag råda er att ej kopiera någonting. Bilder från google förekommer dock ibland. Är det eran bild? Komentera så plockar vi självklart bort den!   

 

Kram F

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards