rosendhal

Alla inlägg den 22 juli 2012

Av F - 22 juli 2012 19:25

Hejhej nu är jag hemma igen! Vi har haft det jättetrevligt och badat nästan varje dag! :-) Sköönt. Här kommer lite snabba saker jag gärna skulle vilja säja;


Synthia och Claudia söker ägare, fodervärdar eller medryttare. Inte nu förstås men sedan. När dom blivit lite äldre. Har bestämt mig för att jag inte kan ha så många hästar. Har funderat mkt och nått av de här alternativen får det bli. Har inte så många krav direkt men vill vara säker på att de hamnar i rätta händer! Det vore jättebra om du hade en blogg så jag får veta lite om hur dina hästar har det. Det är inget måste. Sedan ett krav; du måste ta hand om dem väl! De ska ha minst en häst som sällskap. De kan både säljas tillsammans och ensamma.  Lite fakta;


Golden Claud (Claudia)


Ålder; ca 1 år

Färg; fux

mkh; inte slutmätt men runt 150

Inriktning; hoppning allround

Ägarens komentar; Claudia är ett mkt trevligt sto med glimten i ögat. Hon har mkt humör och är rätt bestämd. Hon älskar skoj och kan busa rejält! Hon är aldrig elak utan busar för att hon är glad och nöjd. Kräver uppenbarligen envis ryttare som kan hästen. Med rätt ryttare kan hon komma hurlångt som hällst! Hon har en bra hoppteknik stadiga gångarter och bra stamtavla.I stallet är hon lugnet själv. Älskar rotborsten.


Golden Synth (Synthia)


Ålder: ca 1 år

Färg: svettfux

mkh: ej slutmätt men runt 150cm

Inriktning: hoppning allround

Ägarens komentar: Synthia är en mkt försiktig dam som även är litet blyg. När hon väl lär känna en blir man hennes bästa vän. Hon kräver en förstående ryttare med mjuk hand då hon är mkt känslig. Hon har bra hoppteknik stadiga gångarter och bra stamtavla. Med rätt ryttare kan hon komma hur långt som hällst!


Ja nu blev det inte ett så lånt inlägg som jag tänkt mig. Hinner inte. Men Goodbye

 

Presentation

Rosendhal är bloggen som drivs av kompisarna F och E. E driver sin gård Moondale och F driver sitt Rosendhal. F var den som först startade bloggen, därav namnet. I denna blogg kommer ni få följa oss och våra lufthästar genom motgångar och medgångar.
Välk

Fråga mig

5 besvarade frågor

Bilderna!

De allra flesta bilderna på bloggen kommer från www.zuzule.com. Vissa bilder är dock egenfotade och de håller STRÄNG copyright! Om ni absolut inte vet om det är MINA bilder eller inte skulle jag råda er att ej kopiera någonting. Bilder från google förekommer dock ibland. Är det eran bild? Komentera så plockar vi självklart bort den!   

 

Kram F

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards