rosendhal

Alla inlägg den 24 juli 2012

Av F - 24 juli 2012 19:34

Hej


Idag blev det klättring med Riita. Vi kom iväg rätt snabbt då Riita inte var så smutsig... Det beror nog mest på att det var soligt idag. Så alla lerpölar hade torkat! :-) iaf, Riita stod och drack när jag kom. Hon kom när jag ropade på henne och jag fick en blööt puss, med grässmak! Gullet! Riita gick somsagt snabbt att ryckta. Hon var bara lite dammig. När vi kom fram till klätterbacken upptäckte vi lättade att den låg i skuggan. Riita skrittade lugnt fram till kanten med öronen spetasade. Men en cm ut blev det tvärstopp! Med skänklar och lugnande prat fick jag tillslut ner henne. Likadant på vägen upp. Men den andra gången var det som om Riita fattade vad det gick ut på. Hon gick med spetsade öron rätt utför. Så fortsatte resten av ridturen också.

När vi kom hem fick Riita lunch i hagen. Och en ryckt med vattenslangen såklart. När vi båda hade smält maten red vi ner till vattnet. Riita blev som tokig när hon såg vattnet! :D Hon bara frustade och satte iväg i galopp. (som även innehöll en rad glada bocksprång) Väl i vattnet rullade hon sig grundligt. Jag flög av lagom till att inte mosas och gjorde ett ordentlig magplask i vattnet! Det sved rätt mkt men jag kunde inte låta bli att skratta åt Riita där hon stod med lera tillochmed i öronen och tittade på mig, såsom hon ville säja; "vad kul! Det gör vi igen va! :D "


  Riita med sin blöta mule i hagen<3


 


          

Riita, Kort sagt; brun allround sadel, orange schabrak, brunt aachenträns, tredelat eggbett och bruna benskydd


       

Jag, kort sagt; svart hjälm, svarta ridstövlar, gråa ridbyxor, rosa tröja och svarta ridhanskar.


Presentation

Rosendhal är bloggen som drivs av kompisarna F och E. E driver sin gård Moondale och F driver sitt Rosendhal. F var den som först startade bloggen, därav namnet. I denna blogg kommer ni få följa oss och våra lufthästar genom motgångar och medgångar.
Välk

Fråga mig

5 besvarade frågor

Bilderna!

De allra flesta bilderna på bloggen kommer från www.zuzule.com. Vissa bilder är dock egenfotade och de håller STRÄNG copyright! Om ni absolut inte vet om det är MINA bilder eller inte skulle jag råda er att ej kopiera någonting. Bilder från google förekommer dock ibland. Är det eran bild? Komentera så plockar vi självklart bort den!   

 

Kram F

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards