rosendhal

Alla inlägg under maj 2012

Av F - 11 maj 2012 16:18

Ja här kommer det!  

Täck Soreca för att du visade hur man gjorde i ett inlägg! :-) det uppskattars! :-)

Av F - 10 maj 2012 14:50

Ja, som rubriken säger är jag och Lykke anmälda till en tävling! TJOHOO!  Den hålls hos Wainy och vi ska hoppa. Jag och Lykke ska hoppa 90 cm. Det är första gången jag tävlar med Lykke så det är lite pirrit!   Den är den 18 maj och det är bara 9 dagar kvar tills dess! Om ni inte känner igen namnet på hästen jag tävlar med (alltså Lykke) berör det på att hon egentligen heter Looks like an angel. jag skrev både Looks like an angel och Lykke så få se vad Wainy anmäler oss som! kommer med resultaten när jag vet hur det gick.


Snart kommer hästarnas pass! det ska bli kul men jag måste hinna göra dom. När man har många lufthästar och är seriös tar det ju lite tid. Har man dessutom en blogg oxå. Då ja du!  Tycker ni läsare att jag ska börja ha frågestund och åsiktsinlägg? Här kommer min och Lykkes outfit: (den som vi ska ha i tävlingen då)


        Lykke ute på banan. Sammanfattningsvis: brunt pullarträns, blått hoppschabrak, bruna benskydd och brun hoppsadel.


              Jag ute på banan.


      lykke i transporten


Visst blev vi fina?! :-)

Av F - 10 maj 2012 07:28

Igår hade jag 8 unika besökare! Tack ni är underbara! ^^

Av F - 10 maj 2012 07:17

Hejsan! så här kommer nog min dag bli.


Sunshine: Dressyr. Måste få henne att lyssna bättre! I början frihetsdressyr också, då hon tycker det är väldigt roligt!


Lykke: får faktiskt träna gymhumkana då hon tycker det är nästan lika roligt som hoppningen. (tycker ni jag ska starta en gyhumkana tävling? Har aldrig sett nånn så kanske lite kul?)


Flipper on: Ska köra på travbanan igen.


Ida: rids av medryttare


April: ska få ett tufft travpass i skogen. Ska bygga upp hennes kondis ännu mer.


Finer: ska få ett trav och skrittpass över cavaletti bommar. Går det bra så ska vi nog hoppa lite.


Jasper och Nikita kommer hem den 1 juli. Längtar. Saknar pluttarna ju!'


P.s Ska göra pass, men hur gör man?! Någon som vet? Snälla komentera! D.s

Ska vara med i Wainys hopptävling. 90cm med Lykke. När blir det träna och träna och träna lite till!


Ha´re bra! Underbara besökare.

Av F - 9 maj 2012 15:07

Hej har kört ett dressyrpass med Cecilaya och April. Båda skötte sig exemplariskt. April "böjde jag och ställde lite" och Cecilya fick mest göra olika rörelser. så här såg Cecilaya ut!

        Cecilaya


     jag

Av F - 9 maj 2012 15:04

Här är schabraket Vad tycks?

     

Av F - 9 maj 2012 07:38

Sunshine: ska löshoppas idag. ska ta hjälp av min kompis M. (Hon har också lufthästar)


Ida: Rider jag ut med tillsammans med M:s Look at me


Lykke: ska också löshoppas man får passa på när man är 2!


Cecilaya: ska ridas dressyr.


Flipper on: ska köras. Han är en shettistravare. Kan även ridas...


ja det var vad vi har på schemat idag!. Kanske slänger upp banan som Cecilya och jag rider. Hejdå!


Pssst, hörni, det hade varit kul att få en komentar nånstans. jag vet ju att ni är här så jag hade gärna velat ha en komentar! Vad tycker ni om bloggen? Vad kan bli bättre? :-) Kom igen ^^

Av F - 8 maj 2012 14:30

hejsan! Jag vill gärna ha lite nya länkar. Komentera inlägget så länkar jag er. Hursomhelst det hade varit trevligt att bli länkad också. Inget måste men hade varit kul! Hejdå

Presentation

Rosendhal är bloggen som drivs av kompisarna F och E. E driver sin gård Moondale och F driver sitt Rosendhal. F var den som först startade bloggen, därav namnet. I denna blogg kommer ni få följa oss och våra lufthästar genom motgångar och medgångar.
Välk

Fråga mig

5 besvarade frågor

Bilderna!

De allra flesta bilderna på bloggen kommer från www.zuzule.com. Vissa bilder är dock egenfotade och de håller STRÄNG copyright! Om ni absolut inte vet om det är MINA bilder eller inte skulle jag råda er att ej kopiera någonting. Bilder från google förekommer dock ibland. Är det eran bild? Komentera så plockar vi självklart bort den!   

 

Kram F

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards