rosendhal

Alla inlägg under maj 2012

Av F - 8 maj 2012 13:59

hej på måndagar har mina hästar alltid vila. Så jag bloggar oftast inte då. pga att jag ska till stallet då IRL på ridskolan och att skolan börjar. Uff... Jaja idag är det ju Tisdag och idag har jag varitt på uteritt. Med cecilaya körde jag en fältritt och med Lykke och Sunshine red vi en skogsrunda vid vattnet. Har fotat lite så ni ska få se den! :-) Den är super vacker! Hästarna och jag bara älskar den. :-)

                                                                                       

  


Av F - 4 maj 2012 15:23

hejj igen. :-) Kul att se er! Idag blir det vila för hästarna. Flipper on kommer ju idag. spännande. han kommer antaglingen mellan 15 30 - 17 00 Läängtar

Av F - 4 maj 2012 07:20

Hej! Idag blir det dressyr för Lykke. Hon har känts lite obalanserad i hoppningen och hon behöver bli stadigare. Få se hur det går! :-) Jasper och Nikita är ju på spa. Båda kommer hem den 8 eller 9 juni. Jasper skulle igenkligen kommit hem om 2 veckor men Nikita behöver mer och han skadars ju inte av att stanna längre. När Nikita är lite nervös är det bra att det finns någon med henne där!  Ida ska terränghoppas och Sunshine och Cecilaya ska träna dressyr. det blir alltså dressyr för nästan alla pållarna. Vilken dressyrdag! Cecilaya måste börja lyssna bättre på mig ifall hon ska bli något inom hoppningen. hon har ju kapacitet! jajja över till Flipper on! Han kommer idag! OOOOh läängtar. ska bli kula att ha honom hemma.

Snart kommer en header upp. Ska även slänga upp bilder på stallet och på hästarna. Senare idag kanske ni får se banan som jag och pållarna rider.

Länka? Länkad? Vill du länka mig så skulle jag bli jätteglad! Du kan också slänga iväg en komentar så länkar jag dig! Om du vill förståss :-) Hejdå!



Av F - 3 maj 2012 15:05

Sorry för att jag inte har bloggat men det har hänt så mycket! Först och främst ska det komma en ny häst hit till Rosendhal. RD:s Flipper on! RD står för Rosendhal. Kände de som födde upp honom och det var från början så att jag skulle få Selinas föl. Först hade jag inte tid men nu är det mycket bättre. Dessutom behöver ju Jasper någon att gå med! "Flipp" kommer i morron! Läääängtar!


Nikita har kommit hem från operationen. Hon och Jasper har åkt till ett spa som riktar in sig på benskador. Dit har Jasper åkt förut men nu måste Nikita träna upp sitt ben ordentligt ifall hon ska kunna ridas. måste logga ut nu hejdå!

Presentation

Rosendhal är bloggen som drivs av kompisarna F och E. E driver sin gård Moondale och F driver sitt Rosendhal. F var den som först startade bloggen, därav namnet. I denna blogg kommer ni få följa oss och våra lufthästar genom motgångar och medgångar.
Välk

Fråga mig

5 besvarade frågor

Bilderna!

De allra flesta bilderna på bloggen kommer från www.zuzule.com. Vissa bilder är dock egenfotade och de håller STRÄNG copyright! Om ni absolut inte vet om det är MINA bilder eller inte skulle jag råda er att ej kopiera någonting. Bilder från google förekommer dock ibland. Är det eran bild? Komentera så plockar vi självklart bort den!   

 

Kram F

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards