rosendhal

Direktlänk till inlägg 23 juli 2012

Dressyrpass med Riita

Av F - 23 juli 2012 16:31

Ja idag tränade jag och Riita dressyr. Hade tänkt böja och ställa lite.


När jag kom ut i hagen stod Riita vid ett träd nära grinden. Lerig som tusan också! Jag ledde henne upp till stallet och ryktade lite. Eller mkt kanske jag ska säja. Sedan tränsade och sadlade jag. Precis när jag tänkt sitta upp kom en postbil farande runt kröken. Riita blev jätterädd och sprang flera meter innan hon lugnade ner sig! Efter ett tag kunde jag dock sitta upp och skritta till padocken. Jag funderade inte särsilt mkt på det. Trots att hon inte brukar vara den rädda typen. På dressyrbanan gjorde vi först tempoväxlingar. Riita låg på bettet men lydde villigt. Jag började ganska snabbt arbeta på volten. Först skritt sedan trav och sist galopp. Efter det tränade jag lite galoppombyten. Vi galopperade och precis i början på långsidan gjorde jag en "halvvolt" kommer inte riktigt på vad det heter nu. Det bara försvann. Jaja och preci när jag kommit ut i det nya varvet bytte jag galopp. Sedan körde vi lite skänkelvikning. Mest på volten. Först i trav sedan i galopp. Riita skötte sig superbra, fast i sista galoppen bockade hon så jag höll på att ramla av! Jag red en liten skogsrunda som avslut. Ungifär halvvägs träffade vi på en orm. Riita jag och ormen upptäckte varandra samtidigt. Ormen vände in i skogeb så fort den kunnde, Riita stegrade och jag försökte hålla mig kvar på Riita sammtidigt som jag försökte hålla koll på ormen. Preci efteråt när Riita lugnat ner sig kom en hare ut på stigen. Riita fick panik och galopperade hela vägen hem. Då började jag fundera på om något var fel. Riita brukade inte vara så stissig! Väl hemma skrittade jag några varv och sedan tog jag in Riita för ryckten. När jag kratsade bakhoven kände jag en lätt sötaktig doft. Och då förstog jag! Brunsten! Riita var förståss brunstig!

       

Kort sagt; orange schabrak, brun allroundsadel, brunt aachenträns och tredelat eggbett



  Sööta Riita!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av F - 15 december 2013 15:18


Som rubriken lyder!   Vi har bytt till www.rosendhal.blogg.se   Nu testar vi blogg.se då! Får se vad vi tycker om det!   ////F och E <3     ...

Av F - 14 december 2013 08:00

hejsan!   Tänkte bara slänga upp en snabbis, man slutar aldrig förvånas över sig själv...   ...Trodde nån verkligen att jag F, som alltid vill mer i hästväg än vad som egentligen är bäst, bara skulle ha 2 hästar just nu?!  Det trodde inte j...

Av F - 13 december 2013 22:19

go'kväll alla nattugglor som läser detta haha ;) tänkte skriva ett inlägg nu då :) det blir dock inte jättelångt, för ska skriva ett lite längre inlägg imon ;)) och haha jag vet jag bloggar oftast lite senare på kvällen, men det är för jag har tid...

Av F - 13 december 2013 15:07

Hej!   (Bättre blogging på G)   Idag är det ju dagen då vi åker till ridhuset och tränar för tränare.  Det var nån som undrade varför vi åker till ridhus när vi har ridhus här hemma?  Jo, den största anledningen är att vi visserliggen har...

Av F - 13 december 2013 08:22

Lägger man in en logga på blogg.se ? :) ;) Kram F

Presentation

Rosendhal är bloggen som drivs av kompisarna F och E. E driver sin gård Moondale och F driver sitt Rosendhal. F var den som först startade bloggen, därav namnet. I denna blogg kommer ni få följa oss och våra lufthästar genom motgångar och medgångar.
Välk

Fråga mig

5 besvarade frågor

Bilderna!

De allra flesta bilderna på bloggen kommer från www.zuzule.com. Vissa bilder är dock egenfotade och de håller STRÄNG copyright! Om ni absolut inte vet om det är MINA bilder eller inte skulle jag råda er att ej kopiera någonting. Bilder från google förekommer dock ibland. Är det eran bild? Komentera så plockar vi självklart bort den!   

 

Kram F

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards