rosendhal

Alla inlägg den 2 december 2012

Av F - 2 december 2012 09:50

nu bli´r det vinter, nu blir det vinter som vi har önskat, HURRA!

Nu tar vi kälkarna fram, och vantarna på och sen vi åker i backen och vad det ska gå!

(haha kunde inte riktigt slutet!? ^^)


Nej men seriöst är jätteglad i dag! Det har snöat li´te till och från sedan i torsdags men nu i morse var hela världen vit! (liten överdrift osido)

Men tyvärr har riktigt ont i halsen idag och det känns som om jag inte riktigt kan svälja. :( så första dagen det snöar sitter jag hemma med en halsduk och en kopp te, det var ju inte riktigt såhär jag tänkt mig morgonen efter snön..... :( Suck...

Men har inget bättre för mig så jag slänger upp ett inlägg! :D Jeeey!

Haha, blir alltid överdrivet glad eller överdrivet tjurig när jag är sjuk. Det är som om känslorna ligger och bubblat upp till hyperaktivitet när jag inte kan babbla på som vanligt! ;)

Nej men har tänkt mig ett långt innlägg och nyheter tackartackar och lite ridpass!

Så den första nyheten är väl att Winnie har kommit hem! <3 Och kakan har åkt till luftlycka...  Sorligt men sant. Till dig O har jag tänkt och skriva lite om vad jag vill att ni kanske ska jobba på?

Eftersom kakan styrs mest med vikthjälper så får du nog fortsätta med det. Har iaf börjat blanda in tyglarna lite i bromsningen eftersom det är det största problemet. Men bara lite lite löst. Om man tar för hårt i henne skjuter hon fram bettet och tar det mellan tänderna och så är det kört. Men jag föröker lära henne att bettetb inte behöver göra ont så det är något att jobba med. Ochså dessyren där man får kämpa lite innan hon mjuknar. Fränst därför att man inte kan ta i henne med tyglarna så mycket. Och så självklart fetrsom kakan älskar snön mycket roliga övningar utomhus!

Iaf igår när Winnie kom hem tog jag henne på en liten barbacka tur och vi hade jätteroligt! Hon hade ett underbart steg och var som vanligt lite het. Vi galopperade och skrittade mest. Men hade tänkt rida dressyr idag men får se hur det går med de planerna... :/

Eftersom det var längesedan jag skrev om ridpassen tänkte jag skriva om vad vi tränar på! Enjoy!


Lizzie: vi hoppar mest och håller på med mycket studs för att förbättra tekniken lite. Men även mycket markarbete och dressyr med bommar. Känner att konsentartionsförmågan kanske inte är på topp... Lizzie har även en mycket bestämd sida där hon har sina EGNA åsikter om vad vi ska göra. Så vi gör även mycket saker som jag vet att hon tycker är roligt och vi bygger upp vänskapen och förtroendet.


Riita:  Vi tömkör mycket och håller på att bygga upp lite muskler och teknik efter skadan. Det går frammåt! Annars rider vi väl väldigt varierat, Riita är nästan en helt perfekt häst så det finns inte så mycket som kan bli bättre möjligen farten men det må vara henne förlåtet! :D


Mira: Vi longerar mycket med täckesgjord och med unghästtränset vi fick av O. (tack så hemskt mkt O dte kommer till användning och Mira älskar det!) Ska snart även lägga på sadlen! Spännande!


Kakan: ja, nu bor hon ju hos O men innan så övade vi mycket på konsentrationsförmågan och det där med tyglarna och kontakten.


Winnie: vi ska nog fortsätta med dressyren så smått faktiskt och så klart ska vi tävla lite! :D


Ja det var nog allt för idag men hejdå vi ses snart! :D Keep going lhlovers! :D Det blev ett ganska långt innlägg om allt och ingenting faktiskt ;)

Kram F och pållarna och julstämningen och en dum förkylning... ;)

Presentation

Rosendhal är bloggen som drivs av kompisarna F och E. E driver sin gård Moondale och F driver sitt Rosendhal. F var den som först startade bloggen, därav namnet. I denna blogg kommer ni få följa oss och våra lufthästar genom motgångar och medgångar.
Välk

Fråga mig

5 besvarade frågor

Bilderna!

De allra flesta bilderna på bloggen kommer från www.zuzule.com. Vissa bilder är dock egenfotade och de håller STRÄNG copyright! Om ni absolut inte vet om det är MINA bilder eller inte skulle jag råda er att ej kopiera någonting. Bilder från google förekommer dock ibland. Är det eran bild? Komentera så plockar vi självklart bort den!   

 

Kram F

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards