rosendhal

Alla inlägg den 15 december 2012

Av F - 15 december 2012 18:59

Heeeeejsaaan!!!


....ja ni ser ju rubriken! Fick en komentar från "Anonym" som undrade varför jag bara hade ston? Jo, det är helt enkelt så att jag inte bryr mig så mkt om hästens kön! (eller jo, om det är en HINGST, för då kan det bli oplanerade föisar) Jag tycker inte bättre om ston än valackar och jag har haft hingst med. Anledningen till Mira, Riita, Lizzie och Winnie (kakan också) är helt ENKELT att det var de saluannonserna/förfrågningarna/uthyrelseannonserna som passade mina önskemål bäst. Priset/hästen/rasen/kvaliten/personligheten/färdighetsnivån är det som spelar ngn roll. Inte villken kön. (hingst spelar ju såklart roll, men ni fattar)


Iaf anledningen till att jag gör en så fin början på mitt inlägg är väl att jag VERKLIGEN fick igen för att jag bara har ston!!!! Alla var brunstiga idag! Och är de brunstiga är de vanligtvis tjurigare att rida.

Winnie blev brunstig för 1 vecka sedan och sedan dess har hon varit småtjurig till och från, dessutom stannar hon mitt i ridpasset och ....... (kom inte på vad det heter) heeeela tiden!

Lizzie brunstade för 1,5 veckor sedan och sedan dess får man verkligen ingen lugn stund på hennes rygg! Hon vänder sig om, bockar litet och är allmänt tjurskallig. Idag när vi red dressyr, red jag med tagen bakdel och framdel större delen av passet. I början satte hon sig på tvären och småhoppade, lådsades bli rädd och hon stegrade tillochmed en gång! Men det må vara henne förlåtet, man får tänka efter lite om man köper ett fullblod. :O

Mira blev brunstig för 4 dagar sedanh och hon är i strejk till arbete. Bustalangen tar upp haspen på grinden eller rullar under staketet! HELA TIDEN!!! I hagen och i paddocken. (begriper inte hur hon bär sig åt ut ur hagen! Tre eltrådar, fungerande och i sådan höjd att inte ens min förra shettis Zack kunde komma under! Och med Miras mage blir man faktiskt lite imponerad!! ;)

Och så idag blev Riita brunstig, gick absolut inte som den ängel hon brukar vara på uteritten utan stck och bockade och stannade. Och det är inte något fel på dem, vetrinären har varit här och kollat, blev ju orolig när de uppförde sig som de gjorde, de kanske hade ont? Nix pix, inte den här gången heller, de är bara brunstiga säger vetrinären gång på gång, och innom mig tänker jag bara, jo pyttsan, BARA BRUNSTIGA va?!


ja suck, ska man kanske börja se sig om efter en valack? Kanske det kanske inte? Nää jag älskar mina brunstiga sto-knasbollar! ♥

kram F och knasbollarna


Bjuder på några härliga bilder!

 Lizzie <3

       Winnie <3

  Mira <3

  Riita <3

Presentation

Rosendhal är bloggen som drivs av kompisarna F och E. E driver sin gård Moondale och F driver sitt Rosendhal. F var den som först startade bloggen, därav namnet. I denna blogg kommer ni få följa oss och våra lufthästar genom motgångar och medgångar.
Välk

Fråga mig

5 besvarade frågor

Bilderna!

De allra flesta bilderna på bloggen kommer från www.zuzule.com. Vissa bilder är dock egenfotade och de håller STRÄNG copyright! Om ni absolut inte vet om det är MINA bilder eller inte skulle jag råda er att ej kopiera någonting. Bilder från google förekommer dock ibland. Är det eran bild? Komentera så plockar vi självklart bort den!   

 

Kram F

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards