rosendhal

Alla inlägg den 6 december 2012

Av F - 6 december 2012 14:01

.........


...........

............

....neeeeeeeeeemän hej!


Hej alltså!

Idag mår jag betydligt bättre och jag har varit ute på en mysig uteritt Med Winnie och Riita!

min kompis red Riita och eftersom hon är en sådan gentleman, nej vänta nu här, gentlekvinna?? NEJ... Gentle... Gentle... aaaaargh vad heter det???!!!

Men iaf gick det jättebra! Ritta skötte sig som vanligt men Winnie hade ev. myror i benen... ^^ Tokritt på tokhäst alltså! Min knasboll slängde av mig 3 gånger hela ritten. men snön dämpade fallen så det gick bra. Har jag skrivit att det ligger jättetjock snö hos oss?? Nejmen iaf så har jag inte ridit henne när jag vart sjuk så det är säkert vinderkänslor blandat men energibomb blandat med att rida ut med en kompis (riita då, inte min kompis)


När jag kom till hagen var Winnei först med att gnägga och galoppera fram. I vanliga fall är det Riita som är först. Men Winnie var på hugget, hon upptäckte mig innan Riita och trots att riita är storhäst så lyckades hon inte galoppera ikapp. Winnie är en riktig liten kanonkula när hon sätter fart! Iaf min kompis tog Riita och Jag tog Winnie och så gick vi för att göra iordning dem. I stallbacken (en backe precis innan stallet) halkade Winnie och det såg ut som hon skulle gå omkull, hennes huvud var typ en deccimeter ovanför marken. :O Men hon fick fäste och klarade sig bra. Det påminde mig om BRODDAR! En självklarhet som jag totalt glömt.


Jaja, efter ett tag kom vi iaf iväg. Winnie hade somsagt myror i brallan/benen och skuttade som en tog kring mig när jag skulle sitta upp. När jag väl kom upp tog jag kontrollen genom tyglarna och Winnie fortsatte att småsteppa ivrigt men inte mer. När hon sedan en bit in i skogen trampade på ett kaninhål fick hon panik! (alltså hon trampade på ett översnöat kaninhål och hennes hov åkte typ ner 2 deccimeter. Winnie blev livrädd och började skena, oföberädda jag flög av. Det var den första gången. Den andra gången var när jag fattade galopp och Winnie gav sig på en glädjebock, jag barbacka och med lösa tyglar hamnade på hennes hals och åkte rutchkana. Snacka ocm att Winnei såg förvånad ut... Och den tredje lika klantig den var när jag skulle sitta upp. Jag hade tagit lite sats och skulle hoppa upp. Själva hoppet var inga problem, det var bara det att Winnie började gå fram fö att snappa åt sig lite graris. Jag hamnade på hennes rumpa ocg gled av.....

SÅKLART! skäms lite men är man klantig så är man! Resten av ridturen var dock jättemysig men det var tur att jag hade termobyxor på mig.....

Tack och hej, leverpastej!

Kram F "kompisen" (hon ville inte utge namn) och pållarna!

bjuder på två söta vinderbilder!:

winnie hjärtat

 


och så Riita mitt andra ♥

 


och förresten nu kom jag på en passande rubrik, avsittningx3 kanske???


hahah jaja hejsålänge karm F "kompisen" och pållarna!

Presentation

Rosendhal är bloggen som drivs av kompisarna F och E. E driver sin gård Moondale och F driver sitt Rosendhal. F var den som först startade bloggen, därav namnet. I denna blogg kommer ni få följa oss och våra lufthästar genom motgångar och medgångar.
Välk

Fråga mig

5 besvarade frågor

Bilderna!

De allra flesta bilderna på bloggen kommer från www.zuzule.com. Vissa bilder är dock egenfotade och de håller STRÄNG copyright! Om ni absolut inte vet om det är MINA bilder eller inte skulle jag råda er att ej kopiera någonting. Bilder från google förekommer dock ibland. Är det eran bild? Komentera så plockar vi självklart bort den!   

 

Kram F

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards