rosendhal

Alla inlägg under augusti 2013

Av F - 27 augusti 2013 18:42

efter (dem tråkiga) läxorna blir det skogsritt med Natalia och min hund, det ska bli riktigt kul o Natalia verkar jätte positiv till det <3 det vart allt jag hade att skriva för nuläget men see you later ;) ////E om jag får upp bilden så är det Natalia som stegrar sig i hagen :D

Av F - 26 augusti 2013 12:10

Och det var ju braaaa! :)<3

Just nu är jag i skolan som de flesta av Sveriges 13 åriga tjejer. Såklart tsm med bl.a E :)

Till eftermiddagen då, håller sig vädret ska Della motioneras med en timmes trav i skogen på skogsväg. Låter inte så jobbigt men det kan det va. Måste ju motivera en sån som Della fast man måste se till att hon håller ett samlat och medgörligt tempo. Absolut lättare sagt än gjort, det blir lite för mkt åt varje håll hela tiden!
Riita ska vila idag och Elektra ska faktiskt hoppas! För andra gången på banan. Fast första gången hoppade vi bara lite studs på femtio cm. Hon är ju inte jätteutbildad så passet idag blir spännande! :)
Mer om det kommer efter ridpassen! :D
/F

Av F - 25 augusti 2013 11:31

hej jo det är jag som är E ;) förlåt för det dröjde innan jag la in första inlägget men det har vart mycket IRL efter som skolan har börjat :'( men jag ska vara så aktiv som möjligt om ni har frågor om mig så är det bara att kommentera!! :D mina hästar är Falcon x angloarab, Natalia akhal teke', Sunstorm akal teke', Roxie hannoveranare, Princess hannoveranare, Poppy alter real<3 mer info om dem kommer inom kort :) men mer om mig oxå kommer väl senare hinner inte skriva mer nu /// E

Av F - 24 augusti 2013 10:53

Hej!!

I förrgår skulle Elektra egentligen småskuttas i terrängen! Men hon var inte på rätt humör! Lite stissig men samtidigt loj och trött! Solen gassade sdessutom så efter bara en uteritt var vi båda genomsvettiga! Så vi tog tillfället i akt och gick och badade! De är nog inte så jättemånga härliga bad kvar nu, då får man ju passa på!
-Ibland måste man inte ta alla strider...

Av F - 21 augusti 2013 10:04

Hejj!


Bara för att klargöra en sak.... Rubriken har verkligen inget med inlägget att göra! (ville säga hej, men vanligt hederligt hej kan jag väl spara till sen) Satt här i min ensamhet och blev asförbannad eftersom sims inte funkar. Men men, då kan man la logga in här istället! :)

Kom dock inte alls på någon passande rubrik mer än "God morgon Onsdag"

Vilket känns lite B iom att kl är över 10!

Och det känns inte som en vidare godmorgon heller. Har ju somdagt varit magsjuk och därför måste jag stanna hemma idag medans mina kompisar åker på utflykt med alla nya klasskamrater! Hmmm, och dessutom har jag hört rykten om att vi har ett prov på Torsdag....!

Dagen jag kommer då....


Aja nog om mitt oerhört intressanta liv IRL just nu! Var bara tvungen att beklaga mig! ;)


Till lh då!


Riita ska få ett dressyrpass som heter duga! Ja absolut! ;) Det är sjukt svårt att utmana henne iom att hon är så pass lydig och välriden. Känner dock att vi båda behöver utmaningar. -Och eftersom vi inte tar igen det så som vi gjorde förr med mega hinder iom att hon har börjat bli till åren- (visst, vi hoppar fortfarande 110 men inte avancerade banor då!) Så försöker jag tillgodogöra det behövet i dressyrarbetet. Där hon egentligen lyser som mest! Pga ett vääldigt fint steg!

Kolla bara!

 

Kolla bakbensaktiviteten! Mums!

Har då tänkt mig för att ge henne de bästa förutsättningarna mkt lösgörande övningar i början för att sedan gå över till galoppombytningar och fortsätta arbeta på vår piruett!

Ja, ni läste rätt! :)

Har så smått börjat öva på att få till en piruett! Det är ganska nytt för både mig och Riita men hon vill så gärna lära!

Mysiga häst!

Vi tar det i lugn takt och börjar med volterna för att sedan minska dom!

Förra gången fick vi till det ett halvt varv! Heja oss alltså!

Sedan avsluta med mer lösgörnde så vi VERKLIGEN får till bjudningen och blir samspelta. För att avsluta ett lite knepigare ridpass så positivt som möjligt!

/F

Av F - 20 augusti 2013 22:44

Hej!

Lite shopping är ju aldrig fel och det är på tiden att Elektra får lite egna grejor!
Har klickat hem en del glänsande läder! Såå kul! ;) hihi!
Visar vad Elektra ska få så snart jag kan! Kanske imon? :)
Eftersom jag ändå är hemma ska jag bocka av min att göra lista!
Bl.a Mejla blogg.se!
Bilden är en and hona som jag och E gjorde asförbannad genom att fota den! Ja, ni ser ju hur den kvackar!
Hare gött igelkött!
/F

Av F - 20 augusti 2013 16:05

Hej!
Mår ju inte 100% än men kände mig hyfsat pigg ändå! Så jag tog ut Elektra för longering!

Angående rubriken så blir jag smått chockad när jag tänker på mina otroliga hästar!
Har mest haft halvblod och så men nu har jag Della mitt engelska fullblod och hennes föl Contessa. Och mitt nyaste tillskott Elektra! Sen får vi ju inte glömma Riita även fast hon inte direkt är ett ädelt fullblod! Gast det är mysigt med hennes vinterpäls som hon börjar sätta, och lite hovskägg och tjocka svans! Myys alltså!
De är underbara på alla sätt och vis!

Kom att tänka på detta vid longeringen. Elektra var lite upphetsad efter att ha stått och riktigt dansade med fjädrande steg! Hon slängde på huvudet och manen flög! Så vackert och elegant!

Dock så var hon ju lite stissig. Vi övade på röstkommandon och att hon skulle lyssna på den mer. Och att hon skulle slappna av men inte slarva med steget och sånt!
Är väldigt nöjd med passet och det kändes som vi fick kvalitetstid!
Härligt när det går bra! Längtar efter att rida!
Bilden på Elektra är definitivt en av mina favoriter! Visst ser hon nyfiken pigg och balanserad ut! Så fin!
/F

Av F - 20 augusti 2013 12:10

Hej alla ni!

Som rubriken lyder tycker jag sjukt synd om mig själv!

Det var första skoldagen igår och jag var magsjuka! Uuuuäkh, vilken tur jag har va?! NOT!
Som tur är mår jag otroligt mycket bättre idag!
Hoppas ni hade en bättre måndag än jag!
/F

Presentation

Rosendhal är bloggen som drivs av kompisarna F och E. E driver sin gård Moondale och F driver sitt Rosendhal. F var den som först startade bloggen, därav namnet. I denna blogg kommer ni få följa oss och våra lufthästar genom motgångar och medgångar.
Välk

Fråga mig

5 besvarade frågor

Bilderna!

De allra flesta bilderna på bloggen kommer från www.zuzule.com. Vissa bilder är dock egenfotade och de håller STRÄNG copyright! Om ni absolut inte vet om det är MINA bilder eller inte skulle jag råda er att ej kopiera någonting. Bilder från google förekommer dock ibland. Är det eran bild? Komentera så plockar vi självklart bort den!   

 

Kram F

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards