rosendhal

Alla inlägg den 16 augusti 2013

Av F - 16 augusti 2013 18:52

Hej alla! :D

Kommer med otroligt roliga nyheter!
Ni vet ju att jag nu på senare tid inte riktigt haft tid för bloggen? Skola kompisar och annat kommer ivägen...

Och ni vet ju att jag oftast umgås med en kompis som jag kallar E som också har lh? :)
Nu är det så att vi har bestämt oss för att dela på bloggen! :D
Så hedanefter kommer vi vara två bloggare här, med sprillans nya inlägg dubbelt så ofta! :D
Kul ellerhur!
Vi delar inte stall men bor hyfsat nära varandra!
E har då gården Moondale med sina hästar
Falcon
Natalia
Prinsess
Roxy och
Sandstorm

Hon har också bedrivit avelsverksammhet så därför har hon många flera hästar borta på foder. (Hon är som jag, vill inte riktigt skiljas från dem, nån som känner igen sig?! Haha!)
Resten får hon berätta själv! Hehe.
Tycker det varit trevligt om ni alla som läser kommenterar lite om vilka ni är och era lh och så! Eller iaf så hon vet att ni finns! Så vi får med henne i gänget! :D
Snart kommer det också komma upp nya kategorier! Dom som jag nu skriver i kommer finnas kvar. Dock kommer ingen av oss knappast blogga i dom... Det är mina gamla inlägg finns där alltså!
Nu kommer det istället komma upp, tex våra videor, F's inlägg (allmänt) Es inlägg, F's hästar, Es hästar. Ja ni fattar!

Åhh det här blir såå bra alltså! :)
/F
Fina fina Elektra<3

Av F - 16 augusti 2013 10:06

Vi kör igång direkt tycker jag!


Red som rubriken lyder ett dressyrpass på Elektra idag. Fjärde gången jag rider henne då.

Vi jobbade på att få formen lite högre. Hon har en tendes att bli väldigt lång....

Iaf så blev det mycket frigörande rörelser. Volter, serpentinbågar, skänkelvinkning och öven två långsidor sluta!

Med tanke på att hon är så pass ung gick det väl jättebra. Dock ska hon musklas på lite så hon bär upp sig bättre!

Klättring snart!

I början så trippade hon väldigt mycket. Svankade och hade sig. INTE BRA! Efter serpentinbågarna sänkte hon huvudet och bakbenen började jobba på riktigt! Dock var hon en liten latmaskt och slog upp huvudet ibland. Dock är just det något jag absolut inte gillar, drev in henne i handen igen och fortsatte med övningarna. Ska nog dock skaffa en martingal till henne!

Det gick bara bättre och bättre sen men som jag nämde är hon i dålig form.

Blev flåsig fort och slog upp huvudet i protest när det blev jobbigt. Tror att hon fått komma undan med det beteendet mkt hos de förra ägarna med tanke på hur mkt hon gjorde det! hmmm. Men vi ska nog få ordning på henne!

Vi red bara i en och en halv timme, men hon var genomsvett och totalt slutkörd sen!

Imorgon blir det små skutt i skogen med kompisen E! :) Observera små! Bara små stockar som ramlat ned på ett visst ställe. Annars blir det mest skritt. Stackarn har nog träningsverk imorgon! haha! ;)

På lördag blir det klättring!


Utrustning

        Egentligen är det här inte hennes saker, det är gamla saker som jag sparat till gäster mm. Saker medföljde inte i köpet av henne. Men det gör inte mig något. Har bara inte hunnit shoppa hennes nya fina garderob! Haha men det blir somsagt inte nått problem!

/F


Av F - 16 augusti 2013 09:06

Hej<3


Jo alltså de här rubrikerna älskar jag. De känns så mysiga!


Idag står det här på listan över saker att göra!


Contessa - promenera i grimma


Della - rida ut!


Riita - Körning!


Elektra - svettigt dressyrpass i paddocken!


Sen kan jag också förhoppningsvis pilla med en header!


Btw, har tänkt på en sak. Om jag ska byta till blogg.se....?

Hade nog egentligen velat göra det men i användarvillkoren står det att man måste vara över femton?

Nån som vet nått om det är utan målsmanns tillstånd eller liknade? Har mejlat dom för jättelänge sedan men har inte fått svar...? Tacksam för svar!

/F



Av F - 16 augusti 2013 08:46

Hej!<3


Kommer med lite update om Lisette nu!


För det första kanske jag ska nämna att Lisette byter namn till Electrical touch!

Det är för att min syrra redan har sin hst Lisette (Lilly) uppstallad här!

Och ja, när jag köper en häst med samma namn så känns det lite oartigt att be Henne byta. Vi kan kalla henne LS ok?

Så då är det enklare att JAG byter. Då blev det Electrical touch. Elektra, kort och gott.

;)

När hon kom blev hon lite stissig och kom inte riktigt tillro i boxen. Vi hade tagit in Riita för att hon skulle få bekanta sig och ´det var en bra ide!

:)

Vi lämnade de ensamma i två timmar och då stod båda och åt hö. Fast Riitas var nästan slut! ;) hehe.

Dagen därpå släppte vi ut henne i hagen brevid. (vet inte om alla vet det. HAr skrivit det förut men några kanske missade det?

Iaf så har vi en stoor hage brevid utestallet. Ungefär en bit från mitten finns en stenmur. En hööög sådan. I mitten av den så är det en öppning där vi har spänt eltrådar. Dem sätter vi på när det kommer en ny häst och så får den nya hästen gå pararellt i den avspärrade femtedelen av hagen. När de alla har vant sig vid varandra tar vi bort eltråden igen!)

Elektra blev superglad att få komma ut och dansade runt sammtidigt som hon hälsade på de nya hästarna över tråden.

Det gick bra men jag och LS kom överrens om att vänta ytterliggare två dagar innan vi släppte ihop alla. Hon har temprament!

Nu är de iaf ihopsläppta alla och det gick toppen. Riita är som en dagmamma åt knappt femåriga Elektra och Della är en hyfsat jämlik lekkamrat! Contessa och Elektra leker även ofta! :')<3


Det var lite update, Vi ses!

/F

Presentation

Rosendhal är bloggen som drivs av kompisarna F och E. E driver sin gård Moondale och F driver sitt Rosendhal. F var den som först startade bloggen, därav namnet. I denna blogg kommer ni få följa oss och våra lufthästar genom motgångar och medgångar.
Välk

Fråga mig

5 besvarade frågor

Bilderna!

De allra flesta bilderna på bloggen kommer från www.zuzule.com. Vissa bilder är dock egenfotade och de håller STRÄNG copyright! Om ni absolut inte vet om det är MINA bilder eller inte skulle jag råda er att ej kopiera någonting. Bilder från google förekommer dock ibland. Är det eran bild? Komentera så plockar vi självklart bort den!   

 

Kram F

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards