rosendhal

Alla inlägg den 21 september 2013

Av F - 21 september 2013 08:13

Godmorgon alla hästtokiga!


För det första vill jag bara säga att hemsidan uppdateras hela tiden. Nu kan man se kartor och vilka boxar som är lediga! Finns lite mer om det på nyheter! (på hemsidan då! ;) ) Där kommer all långvarig info stå och vårt mål är att ni kan hitta precis allt ni letar efter om Rosendhal och Moondale. (Dock så kan det vara lite svårt att förstå weebly utan att titta på deras hjälpvideos! (tips!) Så jag och E ska snart slå våra kloka huvuden ihop och fixa lite under Moondale (tror att många av er är lite nyfikna va?)

Alla flikarna som vi har där ska fyllas på, men kom gärna och komentera här om saker i vill kunna se på hemsidan! 


Sen då ang rubriken! Han inte blogga efter ridpasset på Lizette igår. Men det kommer nu stället!

När jag hade sadlat min smutsgris till häst (Lite avudsjuk på Lizzies ägare, vet inte om ni kommer ihåg henne men hon smutsade i princip aldrig ned sig! Otroligt skönt på hösten och våren!) kom vi inn i ridhuset hade Camille (Lizettes och min tränare!) byggt upp hinder i en åtta. Orkar inte visa bana nu men har förberett outfit! ^^ (Duktiga mej va!) I banan fanns det då 4 hinder på 60cm vardera. Två av dom stod i en studs och dom andra två stod på andra halvan av banan. Den var väl inte svår men Lizette är en unghäst och det är viktigt att vi får det bra från början. Så hon fortfarande tycker det är skiiitroligt! Tror hon är ett stjärnskott alltså!!

I banan låg som ni förstår väldigt mycket fokus på svängar och avstånd. Det var min uppgift att hjälpa henne komma rätt och ge henne de bästa föutsättningarna! Och hon hoppade verkligen jättefint alltså! Fick massa beröm utav Camille som sa att Lizette var en häst med potential! Lizette verkade tycka det var väldigt kul hon också!

Nedan så ser ni outfiten men påtalomdet så kan ni vänta er ett åsiktsinlägg om TRÄNS snart. Finns så många olika sorter och jag som oftast använt aachenträns har fått mig en tankeställare!

Men till outfiten.

Eftersom Lizette är unghäst använder jag tränset Rambo micklem multibridge. Varför kommer i åsiktsinlägget.

Dock är det inte jätteskarpt och jag kan få lite problem med att hålla in henne. Därför hade jag ett tredelat guldvingsbett som hjälper till med svängarna. Hon trivs verkligen superB på den kombon!

Sen hade hon en inspererad outfit från www.rosgard.blogg.se Creme med ett par otrooooligt supersnygga benskydd som jag såg där!

Bild!

         


Bjuder även på en av Lizette´s försäljningsfoton!

Vackra hästapolle!

 



Presentation

Rosendhal är bloggen som drivs av kompisarna F och E. E driver sin gård Moondale och F driver sitt Rosendhal. F var den som först startade bloggen, därav namnet. I denna blogg kommer ni få följa oss och våra lufthästar genom motgångar och medgångar.
Välk

Fråga mig

5 besvarade frågor

Bilderna!

De allra flesta bilderna på bloggen kommer från www.zuzule.com. Vissa bilder är dock egenfotade och de håller STRÄNG copyright! Om ni absolut inte vet om det är MINA bilder eller inte skulle jag råda er att ej kopiera någonting. Bilder från google förekommer dock ibland. Är det eran bild? Komentera så plockar vi självklart bort den!   

 

Kram F

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards