rosendhal

Direktlänk till inlägg 8 augusti 2012

Prämiär pass på Cookie!

Av F - 8 augusti 2012 20:46

Hejj som ni vet satt jag för första gången upp på Kakan idag! Det var lite pirrigt eftersom ägarna hade sagt att hon var lite bångstyring ibland. men duktig som få på att hoppa. Jag höjde hindrerna till 90cm sedan satt jag upp. Vi skrittade lungt på fyrkanten och Cupcake kändes jättefin! :) Dock trampade om på en aning för fort trots att jag höll in henne. Vi värmde upp med volter och skänkelvikningar på volterna. I trav. Det gick också jättebra, Cupcake låg på tyglen men inte värre än att jag kunde hålla henne. Sedan övergick vi att göra samma sak i galoppen. Vi galopperade först sammlat ett varv runt fyrkantsspåret för att sedan svänga in på volten. Men det ville inte Kakan! Hon körde upp huvudet och bockade. Ytterligare ett varv runt fick jag stopp på henne och kunde svänga in på volten. denna gången knyckte hon bara på huvudet men galopperade starkt runt. sedan hade jag tänkt sakta av. Men inte det alltså. Jag fick INTE STOPP på henne!!!! Och när jag la till inneskänklen bockade hon 4 gånger! Jag var INTE berädd och var nära att falla av. Men jag behöll "lugnet" och fortsatte att försöka stura in henne på volten sammtidigt som jag kramade i tyglarna... Efter den 4 bockningen stegrade hon helt plötsligt! Jag som satt ner i sadlen hade inte en chans! Jag föll rätt av och Cupcake galopperade runt ett ytterligare varv i ridhuset! Jag bara låg där och undreade vad det var frågan om!??! iaf lugnade hon sig efter ett tag och jag kunde sitta upp. Innan kände jag dock igenom henne ordentligt. Inget fel. dessutom fick hon ett bra vertinär intyg innan hon kom hit till mig. Jag skrittade runt och tänkte lite på vad som hänt. jag kom fram till att jag skulle vänta med att galoppera henne du, hålla henne mkt sysselsatt i trav och longera henne imorgon och skrittmaskinen när jag kom hem. Om hon hade överskotts engergi. Jag skänklade på henne till trav och Bytte varv och massvis innan jag kom in mot hindret. Hon försökte ta ett galoppsprång när vi kom in mot hindret och jag lät henne galoppera, ville trots allt se hur hon hoppade. Jamenar enligt ägarna var hon en superhoppare! Det var sant upptäckte jag. Hon hoppade smidigt som en katt och anpassade höjden perfect! jag höjde till 1 m och det klarade hon oxså galant. sedan avslutade jag.


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av F - 15 december 2013 15:18


Som rubriken lyder!   Vi har bytt till www.rosendhal.blogg.se   Nu testar vi blogg.se då! Får se vad vi tycker om det!   ////F och E <3     ...

Av F - 14 december 2013 08:00

hejsan!   Tänkte bara slänga upp en snabbis, man slutar aldrig förvånas över sig själv...   ...Trodde nån verkligen att jag F, som alltid vill mer i hästväg än vad som egentligen är bäst, bara skulle ha 2 hästar just nu?!  Det trodde inte j...

Av F - 13 december 2013 22:19

go'kväll alla nattugglor som läser detta haha ;) tänkte skriva ett inlägg nu då :) det blir dock inte jättelångt, för ska skriva ett lite längre inlägg imon ;)) och haha jag vet jag bloggar oftast lite senare på kvällen, men det är för jag har tid...

Av F - 13 december 2013 15:07

Hej!   (Bättre blogging på G)   Idag är det ju dagen då vi åker till ridhuset och tränar för tränare.  Det var nån som undrade varför vi åker till ridhus när vi har ridhus här hemma?  Jo, den största anledningen är att vi visserliggen har...

Av F - 13 december 2013 08:22

Lägger man in en logga på blogg.se ? :) ;) Kram F

Presentation

Rosendhal är bloggen som drivs av kompisarna F och E. E driver sin gård Moondale och F driver sitt Rosendhal. F var den som först startade bloggen, därav namnet. I denna blogg kommer ni få följa oss och våra lufthästar genom motgångar och medgångar.
Välk

Fråga mig

5 besvarade frågor

Bilderna!

De allra flesta bilderna på bloggen kommer från www.zuzule.com. Vissa bilder är dock egenfotade och de håller STRÄNG copyright! Om ni absolut inte vet om det är MINA bilder eller inte skulle jag råda er att ej kopiera någonting. Bilder från google förekommer dock ibland. Är det eran bild? Komentera så plockar vi självklart bort den!   

 

Kram F

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards