rosendhal

Alla inlägg den 10 oktober 2012

Av F - 10 oktober 2012 15:46

Som har problem med sina hästar! Grr allt började i morse och det är allt jag har tänkt på heeeela dagen men har bara blivit ännu mer förvirrad! -.- Om det är några som inte räknat ut vad det här kommer handla om så säger jag bara Cinos! kollade RGs blogg i morse och hon ska kaaaanske sälja Cinos. Eller någon av hennes andra hästar. Och då, såklart började det... Som ni allra flesta vet har jag varit intresserad av Cinos sedan han kom till Poniy. Sedan köpte Rg honom och jag köpte och sålde lite hästar hit och dit. Och fram tills imorse var jag rättså nöjd med vad jag hittat. Snälla Riita. Roliga Lizzie, specciella Cupcake och talangfyllda Winnie. Och så Cinos, men eftersom att han var en tillsynes omöjlig dröm var jag nöjd och glad. Men nu har chansen kommit att kaaanske kunna köpa Cinos igen. Och den vill jag INTE missa! Men vill faktiskt inte ha 5 fullt ridbara lh i praktiken. Bara i teorin. Haft 10 hästar innan och det funkade väl. Men 1. Du får inte så mkt tid till var och en och 2 du lägger nästan all din tid på lh. Och allvarligt, det vill jag inte igen. Men jag vill ha Cinos så någon av mina älsklingar måste bort. MEN VEM????!!! Tänkte göra en sorts lista med hästarna som jag har och deras "fördelar och nackdelar". Tänkte också, (ja usch vad jag tänker nu) att jag kanske kunde ta hem Cinos på prov nu när ändå Riita inte kommer kunna ridas ordentligt, så att jag verkligen känner att vi klickar i verkligheten också, så jag inte drar några förhastade slutsatser. Det vore faktiskt något. Men nu kommer listan.


Riita:

Fördel : en av de första ponnyerna jag verkligen kände att det klickade med en gång på! Och jag hade saknat henne såå om hon åkte. kan faktiskt jämmföras lite med Niewadas Wonder.

Nackdel: som med neiwadas wonder, vi utvecklas inte så mkt. Vi står liksom nergrävda och fastklistrade med superlim på stället. Det ända riita skulle kunna bli bättre på är tempot. Det går lite väääl lååååångsammmt trots att hon bjuder. Och så är hon ju faktiskt sjutton år. Det medför att jag har lite svårare att kvala upp på högre höjder med henne. Jamenar snart (om inte redan) fyller hon arton. Och då vill jag inte råka ut för onödiga skador med henne...


Lizzie

fördel: vi klickar verkligen! Hon är jätterolig specciell och en ponny som jag verkligen vill lära känna. Vi kan utvecklas mkt!

Nackdel: lite väl bestämd och känslig kanske. Och så är hon lite tittig och orolig av sig.


Cupcake:

Fördel: tycker om hennes specciella sätt jättemkt! Känner också att vi börjar komma någon vart i tävlingar osv

Nackdel: behöver jag verkligen säga det? Hon är extremt svårriden och hård i munnen och dressyr kommer vi nog aldrig få några placeringar i... Och så är hon ju faktiskt "bara" C ponny.


Winnie

Fördel: Snäll rar tjej med humor (väldigt roligt för henne kanske..) och talang! En av mina bästa hopphästar. Bra tempo, kanske lite het ibland.. Älskar henne högt trots hennes "nackdelar" som kommer nu...

Nackdel: vi har faktsikt inte något riktigt band mellan oss. Det klickar bara halvt om halvt. Hon är social och svår att nå ram till och känner att jag har lite svårt att hitta på utmaningar för oss.


sammanfattningsvis har jag ingen aning om vad jag ska göra. Kommer nog ev bestämma mig för att testa Cinos om jag får och sedan se. Men sedan då?! Nu behöver jag hjälp! Hade 14 besökare igår men inte en ända har lämmnat en komentar! Nu vill jag att varenda en som kikar in lämmnar en komentar om vem dom tycker jag ska skaffa medryttre/ fodervärd/ sälja. Annars... -.-


Kram lessen och förvirrad F

Presentation

Rosendhal är bloggen som drivs av kompisarna F och E. E driver sin gård Moondale och F driver sitt Rosendhal. F var den som först startade bloggen, därav namnet. I denna blogg kommer ni få följa oss och våra lufthästar genom motgångar och medgångar.
Välk

Fråga mig

5 besvarade frågor

Bilderna!

De allra flesta bilderna på bloggen kommer från www.zuzule.com. Vissa bilder är dock egenfotade och de håller STRÄNG copyright! Om ni absolut inte vet om det är MINA bilder eller inte skulle jag råda er att ej kopiera någonting. Bilder från google förekommer dock ibland. Är det eran bild? Komentera så plockar vi självklart bort den!   

 

Kram F

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards