rosendhal

Alla inlägg den 25 oktober 2012

Av F - 25 oktober 2012 18:37

Hejhej


Nu har jag varit ute och ridit Riita ordentligt på första gången på länge, i SNÖ!!

javet javet, javet jajajaveeet!!! Snö i oktober!!! :D ojoj hoppas iaf det blir en ordentligt vinter i år! :D

Och en sak till O från luftlycka ska provrida Winnie på fredag, om hon gillar henne flyttar hon ev på Onsdag m. utrustning och allt :) Blandade känslor dock, kommer sakna henne mkt men möjligenheten att ta tillbaka henne finns ju alltid... :') Men just nu känner jag attd et blir bäst för oss :) älskar dig evigt ändå Winnie min prinsess :) ♥

Angående neiwada så kan ni läsa ett inlägg som T på stallgrimmskaft skrev, hon hade kontaktat Neiwada och fick det tråkiga meddelandet att hon varit tvungen att radera bloggen pga personliga skäl. Tråkigt, men hon är ju alltid välkommern tillbaka! :D Kul att så många komenterade det förra inlägget! Blev riktigt gald när jag såg att jag hade 6st komentarer :D Tackar tackar trots att uppdateringen inte varit den bästa... och så kommer det nog bli ett tag till. Söndag, Måndag och Tisdag kommer jag inte kunna blogga alls och resten av nästa vecka blir nog updaten sådär :/ Men ska försöka slänga upp lite inlägg! Blir så glad och motiverad när ni komenterar så jag kan inte låta bli, Nu till ridpasset;

Red ´somsagt Riita precis och det var det första riktiga ridpasset på ett tag :) Alltså där jag utmanade hennes dressyrtalang.

Dock var jag inte helt nöjd idag. Det verkar som skadan satt sina spår....

Hon har definitivt fått vila länge nog och hon har skrittats mkt, därför borde hon vara stadig i benen. Men hon känndes väldigt obalanserad och hon gick inte i form en ända sekund! :O Riita som brukar vara min duktigatse dressyr ponny som nästan alltid går iaf lite i förm till och med när vi hoppar. Men hon hade klart inte ont, hon var pigg och glad och ivrig, benen var varken varma eller ömma eller någonting sådant. Ändå kändes hon otroligt obalanserad i höger framben. Särskilt i galoppen... Hon fattade fel galopp ett antal gånger och bytte av misstag. -.- Undrar vad det e. Har ringt vetrinären och Riita ska om det inte bli bättre åka för obeservation.

I och med att hon var så stel kärde vi mkt lösgöransde grejer men också annat. vi gjorde bla skänkelvikningar på, diagonalt och volt. Massa volter öppnor slutor, tempoväxlingar och sådant... :)

jaja hejdå, för se om jag får upp hennes utrustning nu :)

Kramisar F

Presentation

Rosendhal är bloggen som drivs av kompisarna F och E. E driver sin gård Moondale och F driver sitt Rosendhal. F var den som först startade bloggen, därav namnet. I denna blogg kommer ni få följa oss och våra lufthästar genom motgångar och medgångar.
Välk

Fråga mig

5 besvarade frågor

Bilderna!

De allra flesta bilderna på bloggen kommer från www.zuzule.com. Vissa bilder är dock egenfotade och de håller STRÄNG copyright! Om ni absolut inte vet om det är MINA bilder eller inte skulle jag råda er att ej kopiera någonting. Bilder från google förekommer dock ibland. Är det eran bild? Komentera så plockar vi självklart bort den!   

 

Kram F

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards