rosendhal

Alla inlägg den 12 oktober 2012

Av F - 12 oktober 2012 20:50

Kommer här!


 

 

 

 

 

 

 


Sammanfattningsvis: tredelat eggbett, svart aachenträns, vit teddypad, svart hoppsadel, vinrött schabrak, vinröda senskydd och vinröda strykkappor. Snyggt tille n mörkbrun häst!


Kolla bara ->

   


Kramisar F

Av F - 12 oktober 2012 20:48

Hej, alltså om jag inte får frågor från minst en person till (som inte frågat) skiter jag i den här grejen så gråga på hörni, :) Snälla ni det är inte

så svårt, nått måste ni ju undra!

Av F - 12 oktober 2012 20:40

Här har ni den, blev riktigt nöjd med mina fynd!


  

    

    

 

 


Sammanfattningsvis: tredelat eggbett, svart aachenträns, svart hoppsadel, vit teddypad, blått hoppschabrak och svarta benskydd :) det tror jag kan bli jättefint till henne!

Kolla bara


 

Av F - 12 oktober 2012 19:45

Hej nu hade jag tänkt berätta om en konskvän av att jag är hopplös ibland...


Hon som har Lykke och welsh cob stuteriet ni vet, berättade en sak... Hon hade en häst som hon gärna ville hyra ut på foder obestämd tid, hos någon som ville utbilda henne. Och hon frågade mig såklart! Jag som just löst det med Cinos nu när RG bestämt sig för att låna ut Contessa på foder. och hon visade mig 1 bild och jag var fast! hon är verkligen jättesöt... Kolla då! -> :D

 


Ja guuud... ♥ saken är den att, jag föll för henne! Så nu har jag fattat ett beslut. Jag ska ta Mira (som hon heter) på något slags foder och utbilda henne. Om det inte funkar mellan oss ger jag tillbaka henne men kommer nog testa ett tag. medans jag testar har jag bestämt mig för att hyra ut Winnie. Foder obestämd tid. Någon som är intresserad? Den 20 september kan hon TIDIGAST åka. är det någon som är intresserad? Kan lägga ut ett inlägg med Fakta + lite bilder på henne med komentera gärna redan!

Krav:

Du måste ha en blogg!

Hon får inte lånas ut till en luftmänniska utan mitt tillstånd

Du får inte ha mer än 5 hästar med henne!


det var väl de stora kraven, men jag vill såklart att du kollar med mig att det är ok innan du tex betäcker henne. Du får annars tävla henne i måttliga mängder och sånt. Tkeka nu inte att komentera om ni är minsta intresserade annars kanske hon lånas ut till min kompis Ea :)


Ok nu till ridningen idag:


Riita skrittade jag en runda i morse med. Det var helt underbart! Det har varit rätt kallt nu och frosten får allt att glittra låångt in på förmiddan! Det var så vackert där jag skrittade fram bland frosttäckta träd och buskar. Jag kände mig jätteglad! Fick sådan julstämning REDAN att jag började sjunga alla julsånger jag kom på!!! HÄRLIGT!!!! :D väldigt lycklig i morse, är alltid glad när jag sjunger. Fastän det kasnke inte låter jättebra... ^^ Men jag får sådan jul/feststämmning! Och Julen är här och lyser frid på jorden, glädjen är stor. i ett barns klara ögon bor den. Julen är här, i våra mörka länder. Kom låt oss ta varandras händer. När julen är hääär! och såklart "bjällerklang bjällerklang hör dess dingelidong. Flingor som det virlar om i munder vinderså-ång! Följ oss ut, följ oss ut, blacken traaavar på" "snötyngda granar, istäcken mot sjön där vi badade. Kristallklara sjärnor snart blir dagen tiil naatt." <- den är vacker men jag kan den inte riktigt... :D Happy Cristmas till er alla lite förtidigt! :D


 

Riitisen ♥ kommer aldrig sälja dig ♥



När jag kom hem från skolan red jag studs med Winnie. ♥ Studs som hon bara gleeed över. Kändes som att flyga med hennes fantastiskt bekväma teknik. Hon flyter liksom ut så det känns som om hoppet sker i slow motion fast det kan gå jättefort! Älskade det somsagt idag, ville inte sitta av! :D Kan bara säga såhär, Komer verkligen sakna hennes självklara, rättframma, okompliserade, glada och frammåt sätt. :'(

 

♥ kommer nog ta tillbaka dig nån dag ändå, älskar ditt psyke ♥




Cupcake fick vilodag i och med att hon gick ett intensivt hopppass, sedan dressyrpass och sist en uteritt. :) Lilltjejen . :) ♥


  

♥ min olydiga lilltjej jag föll för din charm och rädsla ♥




Lizzie fick ett markarbetespass  med mkt konsentration, banan som jag kommer lägga upp nu ser LÄTT ut. Det är den INTE! På Lizzie var passet verkligen en utmaning. Nervöst fullblodskorsning. Halt (alltså inte ont i benet utan glidigt) och mycket att tänka på. För den övningen ger en hela tiden någota att tänka på. Om man inte har en häst som är så overkligt lydig att den reagerar blixtsnabbt, hela tiden väntar på komandon och så. Där vid bommarna ska man gå en bit utanför spåret för att just lära hästarna att vänta ut, reagera och inte bara lalla på på spåret som nästan alla sliter upp. De kan bli lite loja. Me det var kul och hon gick i form! Fullblod i form, Wow! :D Är redan helt såld på henne ♥


Banan:

 

 

 ♥ Älskar henne redan ♥







Sådär ja. Kul inlägg eller hur! :D Massa bilder, ridpass och funderingar. Och ett långt ett också. Synd bara att kl nästan är 9 men ni får väl läsa och njuta i morgon. Ska nog lägga upp Winnies outfit som hon ska ha på tävlingen nu. Och kanske Cupcakes? har inte jättemkt att göra. :D ses


Kram F med blandade känslor :)

Presentation

Rosendhal är bloggen som drivs av kompisarna F och E. E driver sin gård Moondale och F driver sitt Rosendhal. F var den som först startade bloggen, därav namnet. I denna blogg kommer ni få följa oss och våra lufthästar genom motgångar och medgångar.
Välk

Fråga mig

5 besvarade frågor

Bilderna!

De allra flesta bilderna på bloggen kommer från www.zuzule.com. Vissa bilder är dock egenfotade och de håller STRÄNG copyright! Om ni absolut inte vet om det är MINA bilder eller inte skulle jag råda er att ej kopiera någonting. Bilder från google förekommer dock ibland. Är det eran bild? Komentera så plockar vi självklart bort den!   

 

Kram F

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards