rosendhal

Alla inlägg den 17 oktober 2012

Av F - 17 oktober 2012 14:00

Nu är alla hästarna klippta! Fotade några men inte alla, håll tillgodo ändå :)


Sweat-Mira

 

Ringade in området hon var klippt på med grönt, för det skyndes knappt... :) rakade inte så mkt eftersom Mira inte kommer ridas. Hon är ju inte inriden än. Tränsvan som ni ser, men inte mer. Men visst har hon finfina proportioner? :) Ska ställa ut henne snart, någon som har en utställning på G? Eller om jag skulle starta en egen och typ ha rasstandarden framför mig och sedan bedömmer jag? Skulle det vara något eller blir det för konstigt? Också blandraser kan ju vara med och då tittar man kanske på proportionerna till de 2 rserna? Man tävlar ju inte häller mot varandra eller så, men man ska ju få så höt poäng som möjligt. Skulle det vara något?


Så var det Riitisen. Hon blev inte heller klippt jättemkt, halvklippning eftersom vi nog inte kommer köra såå hårt nu. Kolla bara!

 

Eller jo, rättså mkt... Visst blev hon häftig med alla "fläckarna" nu! :)


Också Winnie är klippt! :)

Halvklippning, han tyvärr inte fota henne..

 


Och Cupcake som fick en helklippning eftersom hon annars blir som en nallebjörn! På bilden, kolla golvet bara! :D

    Och jag har bara börjat!... ;)

Av F - 17 oktober 2012 07:00

Hejsan alla!


Jo Mira kom ju igår, hade tänkt berätta lite,

När transporten rullade in här hade jag bara hunnit avsluta mitt förra inlägg. Jag vimsade ut och tog imot henne och Mikaela, hennes matte. Mikaela ledde ut ett av världens mirakel medans jag tog in hennes träns, täcken och grimmor. När jag var klar ställde vi in Mira i boxen jämte Cupcake. De 2 började genast att nosa på varandra och kakan gav upp några högljudda läten. Men efter ett tag när Mira bara vist att hon var intresserad av sitt hö gav kakan sig. Jag fick Miras papper och pass och tillsammans gick vi igenom dem. Allting var glasklart!:) Så sammanfattningsvis är jag jättenöjd! :D  När Mikaela hadde gått tog jag ut Mira på en promenad runt omgivningarna. Mira hade mkt och titta på och ivriga förväntningar på vårat gräs i hagen. Hon drog mig med ut i den och stark som HON var kunde jag helt enkelt inte få loss henne. Jag lämmnade henne där stängde stänglset kring hjagen och hämtade dressyrspöt. Sedan fick jag vifta med det framför hennes nos ett par gånger innan vi kunde fortätta våran promenad. Och jag kan ju berätta att spöt kom till användning ett par gånger till.... ;) Men, det ska vi nog få fason på. Är iaf väldigt nöjd med henne, hon är ju vacker så att man lika gärna kunde spricka! Kolla bilderna från idag bara! :D

   

N'r vi gav oss ut var det ljust och när vi var hemma var det solnedgång..


Kram F

Presentation

Rosendhal är bloggen som drivs av kompisarna F och E. E driver sin gård Moondale och F driver sitt Rosendhal. F var den som först startade bloggen, därav namnet. I denna blogg kommer ni få följa oss och våra lufthästar genom motgångar och medgångar.
Välk

Fråga mig

5 besvarade frågor

Bilderna!

De allra flesta bilderna på bloggen kommer från www.zuzule.com. Vissa bilder är dock egenfotade och de håller STRÄNG copyright! Om ni absolut inte vet om det är MINA bilder eller inte skulle jag råda er att ej kopiera någonting. Bilder från google förekommer dock ibland. Är det eran bild? Komentera så plockar vi självklart bort den!   

 

Kram F

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards