rosendhal

Alla inlägg den 19 juni 2012

Av F - 19 juni 2012 15:24

Japp som rubriken säger har Riita kommit! <3 just nu står hon och tuggar på lite hö. När vi öppnade transportluckan och ledde ut henne trodde jag mitt hjärta hade stannat! Så fiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin! Hon i sin tur stannade på stallplanen, såg sig om, spetsade öronen och gnäggade. Hon fick genast ett lågt mullrade gnägg tillbaks av både Ida och Cecilaya som kommit fram till grinden med spetsade öron. Det ser lovande ut. Tror inte det kommer bli några problem i flocken. Vi ledde runt henne lite på stallplanen så hon fick sträcka på benen. Hon tår i boxen brevid Idas i hörnet. Ida är vääldigt soccial som inte retar upp sig på småsaker. eller jo, trippelbarrarna i padocken! ;-) Riita fann sig på plats direkt. Gick runt ett varv i boxen, stannade och uträttade behoven och ställde sig sedan och tuggade på lite hö. Jag lastade av hennes grejor och ställde mig sedan och rycktade och myste med henne. Supertrevlig! Senare idag ska hon få komma ut på promenad runt Rosendhal. I morgon ska hon få komma ut i hagen med de andra stona. har delat hagen med en eltråd. Går det bra och de samsas kommer jag släppa ut dom tillsammans snart.
Nu kommer en bild på sötisen!

                                                  
                              


 

Av F - 19 juni 2012 14:55

Japp nu är det riktigt sommarfint både i stallet och på bloggen!

På bloggen har det kommit ny;

Header

Logga

Bakrundsfärg

presentation

Ny länk! Neiwadas nya blogg. Hennes gamla funkade inte längre så hon bytte. Nu heter hon Neiwada.blogg.se

Sådär; mycke nytt och kul! Vad tycks?

Gården; Hela gården är ommålad, jag har bytt ut staket , rensat ogräs (liite iallafall) ;-) tagit bort slitna sadel och tränshängare köpt nya borstar, schabrak och redskap. Nu är det ett mycket fräshare Rosendhal som vänar på Riita!
 

Av F - 19 juni 2012 14:55

Japp nu är det riktigt sommarfint både i stallet och på bloggen!

På bloggen har det kommit ny;

Header

Logga

Bakrundsfärg

presentation

Ny länk! Neiwadas nya blogg. Hennes gamla funkade inte längre så hon bytte. Nu heter hon Neiwada.blogg.se

Sådär; mycke nytt och kul! Vad tycks?

Gården; Hela gården är ommålad, jag har bytt ut staket , rensat ogräs (liite iallafall) ;-) tagit bort slitna sadel och tränshängare köpt nya borstar, schabrak och redskap. Nu är det ett mycket fräshare Rosendhal som vänar på Riita!
 

Presentation

Rosendhal är bloggen som drivs av kompisarna F och E. E driver sin gård Moondale och F driver sitt Rosendhal. F var den som först startade bloggen, därav namnet. I denna blogg kommer ni få följa oss och våra lufthästar genom motgångar och medgångar.
Välk

Fråga mig

5 besvarade frågor

Bilderna!

De allra flesta bilderna på bloggen kommer från www.zuzule.com. Vissa bilder är dock egenfotade och de håller STRÄNG copyright! Om ni absolut inte vet om det är MINA bilder eller inte skulle jag råda er att ej kopiera någonting. Bilder från google förekommer dock ibland. Är det eran bild? Komentera så plockar vi självklart bort den!   

 

Kram F

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards