rosendhal

Alla inlägg den 26 juni 2012

Av F - 26 juni 2012 09:57

Har fått en fin present från fina stall ssi. En fin huva. Vem av hästarna ska få den?


  Fin va! :-)

Av F - 26 juni 2012 09:26

Igår fick Riita följa med till en av mina kompisar. Hon har också lufthästar.

Det ösregnade verkligen då jag tog in Riita från hagen! Hon var som en vandrande lerkaka. Man kunde inte ens se villken färg hon hade! Så jag klafsade ut i leran hämtade henne, ställde henne i stallgången och började rykta. Vi blev litet försenade, men Riita njöt verkligen av rykten. När jag äntligen var klar med Riita upptäckte jag att jag såg ut som Riita Junior INNAN rykten så jag släppte in Riita i boxen och gick och dushade. När jag kom tillbaka till stallet gnäggade Riita ett mullrande gnägg. jag blev så glad! Det var första gången hon hälsade på mig. :-) Jag tränsade och sadlade Riita. Så här såg vi ut;


           Sammanfattningsvis; Brun allroundsadel, orangea allroundschabrak, brunt aachenträns, tredelat eggbett och bruna benskydd fram och bak.


När vi kom fram då, stod min kompis och Natalja hennes häst, och väntade på oss. Vi värmde upp med en lång uteritt. Det gick bra både Natalja och Riita låg lite på bettet med öronen spetsade. När det glev dags för galoppen gjorde Riita ett glädjeskutt. Jag var inte förberedd så jag åkte i backen. Inte hårt så jag kravlade mig bara upp igen. När vi var hemma igen byggde vi upp ett par hinder. Riita hoppade utan problem och höll en jämn hastighet. Fick beröm för hennes fina hoppteknik. Efter det gick vi in till stallet. Vi sadlade av och ryktade. (mycke ryktande för min del idag) När vi var klara satte vi på hästarna fleecetäcket och över fleceetäcket regntäcket. Det blåste och regnade fortfarande. Innan vi gick till hagen fick Riita ett äppel och fullt nöjd gick sötnosen direkt och förstörde min ryktning genom att rulla sig ordentligt.


 


mitt fina fleceetäcke och regntäcket


     


-----------------------------------------------



Ida reds av medryttare och Cecilaya fick vila idag. Snart kommer även ev veckoplanering upp!

 

Presentation

Rosendhal är bloggen som drivs av kompisarna F och E. E driver sin gård Moondale och F driver sitt Rosendhal. F var den som först startade bloggen, därav namnet. I denna blogg kommer ni få följa oss och våra lufthästar genom motgångar och medgångar.
Välk

Fråga mig

5 besvarade frågor

Bilderna!

De allra flesta bilderna på bloggen kommer från www.zuzule.com. Vissa bilder är dock egenfotade och de håller STRÄNG copyright! Om ni absolut inte vet om det är MINA bilder eller inte skulle jag råda er att ej kopiera någonting. Bilder från google förekommer dock ibland. Är det eran bild? Komentera så plockar vi självklart bort den!   

 

Kram F

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards