rosendhal

Alla inlägg den 25 juni 2012

Av F - 25 juni 2012 11:23

Japp  nu har jag ju varit borta ett tag. Under tiden har det hänt massor med roliga saker! Vi börjar med Lykke;


Jag åkte ju till hingsten och fångade in henne ur hagen. Min tjej bestämde sig för att hon inte skulle på några villkor absolut inte skulle gå ut ur hagen! Vid grinden blev det tvärstopp! Efter ett tag fick jag dock ut henne och vi ställe in henne i stallet. Jag myste och ryktade och sedan kom vetrinären. Det blev ultraljud och vet ni?! Hon har 2 föl i magen!!!! Min lilla pärla med sina 2 pärlor....


------------------------------------------------


Lördag till söndag var vi vid havet i ett par vänners sommarstuga. Alla hästarna stortrivdes! Var lite orolig för hur Riita skulle reagera men hon tog det fint. Alla badade massor och hade det bra!


 


----------------------------------------------------


I går åkte jag, Lykke och Cecilaya till ridhuset. Jag och Cecilaya tränade hoppning och dressyr. har kommit på ett sätt för att hon inte ska bli så het vid hoppningen. Innan vi ska börja hoppa tränade jag lite dressyr. Vi övade mycket sammlat och Cecilaya har ju inte något imot dressyren så det gick bra! Sedan när det var dags för hoppningen hade hon kvar sitt sammlade steg och lyssnade noga på mina tygeltag. Fick många tillfällen för att berömma! <3

Lykke red jag sedan ut med en kortis. <3 Härligt att få rida henne igen! Riita och Ida fick varsin vilodag igår.

 

Presentation

Rosendhal är bloggen som drivs av kompisarna F och E. E driver sin gård Moondale och F driver sitt Rosendhal. F var den som först startade bloggen, därav namnet. I denna blogg kommer ni få följa oss och våra lufthästar genom motgångar och medgångar.
Välk

Fråga mig

5 besvarade frågor

Bilderna!

De allra flesta bilderna på bloggen kommer från www.zuzule.com. Vissa bilder är dock egenfotade och de håller STRÄNG copyright! Om ni absolut inte vet om det är MINA bilder eller inte skulle jag råda er att ej kopiera någonting. Bilder från google förekommer dock ibland. Är det eran bild? Komentera så plockar vi självklart bort den!   

 

Kram F

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards