rosendhal

Alla inlägg under september 2013

Av F - 15 september 2013 12:07

Hej!
Först och främst tänkte jag ta upp det här med Elektra/Lisette! Nu har stallets Lisette flyttat med sin ägare (inte min då) Börjat fundera om jag ska fortsätta kalla Elektra för Elektra eller om hon ska få byta tillbaka till Lisette? Hon reagerar bäst på Lisette och dessutom säger jag hela tiden fel ändå, så just nu lutar det nog åt Lisette! :) Men vad tycker ni? :)
Snart kommer ett till superduperinlägg upp! Med outfit och allt! Jobbar stenhårt med att förbereda Lisette för tävlingen!!
/F

Av F - 15 september 2013 09:19

Godmorgon alla!
Har precis varit på uteritt med min pärla! Blev en kortis, men man är ju inte HUR morgonpigg som helst! ;)
Tycker sådana här stunder är helt klart värda det! Att stiga upp lite tidigare och släppa ut Elektra, Contessa och Della. Sedan tränsa Riita med mickemitränset och benskydd (är nog lite överbeskyddande när det gäller hennes ben, men hon börjar faktiskt bli till åren. Vill ju att hon ska bra fräsch mycket längre fram också! ) sen leda henne fram till ett staket och hoppa upp. Är så kass på att hoppa upp barbacka alltså!
Sedan lite skritt, galopp över mini stock och trav och skritt hemåt!
Btw känns verkligen att det är höst i luften nu! Så klart lixom! :) tycker faktiskt att hösten är en härlig årstid!
Gillar när regnet smattrar mot plåttaket i ridhuset och asfalten blänker! Sen att man har fruktansvärt lerig hästar varje dag behöver vi ju inte ta upp! ;)
/F

Av F - 14 september 2013 15:02

Hej!

Har precis varit ute och avverkat ett dressyrpass på Lisette!
I uppvärmningen så la jag ut lite bommar i olika kombinationer på A volten. För att få henne lyfta mer på fötterna! Efter volten stod det koner som vi körde slalom på. För att effektivt mjuka upp alla sidor. Från C blev det sedan skänkelvikning. Fokuserade på bjudning och noggrannhet! Sedan höger galopp och en stor volt mitt på långsidan, mycket bjudning och arbete med bakdelen stod i fokus! Sedan tempoväxlingar i trav fram till A och på bomvolten igen! Detta gjorde vi i vänster varv också! Övningen gjorde Lisette otroligt fin, dock blev hon lite trött. Fortare än jag tänkt. I mitten av ridpasset tränade vi på ... Åh vad heter det??! Kommer inte på det! iaf när hästen går ned rumpan innanför spåret oh framdrlen kvar på spåret! Sedan blev det finslipning i skänkelvikning och därefter travade jag av henne på stora volter och lite slalom! Till sist öppnade jag grinden till paddocken och jag och Lisette gav oss av på en 20 min lång runda i skogen. Brukar ofta göra så, skritta av i skogen! Så mysigt!
Lisette var lite lat idag. Fick verkligen jobba med bjudningen! Fast fick henne riktigt fin till sist! Så är väldigt nöjd med passet!



Bild från igår! Lite mysigt i hagen med Lisette!

Av F - 1 september 2013 16:52

Hej! Jag och E skuttar Elektra och Princess!

Av F - 1 september 2013 16:14

Hej! Jag och E skuttar Elektra och Princess! Video kommer!!

Presentation

Rosendhal är bloggen som drivs av kompisarna F och E. E driver sin gård Moondale och F driver sitt Rosendhal. F var den som först startade bloggen, därav namnet. I denna blogg kommer ni få följa oss och våra lufthästar genom motgångar och medgångar.
Välk

Fråga mig

5 besvarade frågor

Bilderna!

De allra flesta bilderna på bloggen kommer från www.zuzule.com. Vissa bilder är dock egenfotade och de håller STRÄNG copyright! Om ni absolut inte vet om det är MINA bilder eller inte skulle jag råda er att ej kopiera någonting. Bilder från google förekommer dock ibland. Är det eran bild? Komentera så plockar vi självklart bort den!   

 

Kram F

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards