rosendhal

Alla inlägg den 11 september 2012

Av F - 11 september 2012 16:56

Ja jag hoppade Winnie i eftermiddags, eller jaa det är ju eftermidda nu men aja.


Hade ställt upp en liten enkel bana med väldigt lätta svängar men höga hinder. 120cm höögt!  vi värmde upp på volten med calavetti och små hinder. Winnie hoppade bra och efter ett tag började jag hoppa. Höjden låg först på 100cm men jag höjde efterhand eftersom det gick så bra. :) Tillslut låg vi på 120. Det var riktigt häftigt. winnie är ju en D ponny så hon hoppar rätt högt. :D ♥ Vi rundade av med en mysig uteritt.

Får bli en snabbis nu... Jättinnan kommer snart! :D

 

Av F - 11 september 2012 16:35

Ja rubriken säger ju i princip allt. Riita har spännts för en riktig vagn idag! :D Hon har tömkörts ett tag innan. Det gick över förväntan, även fast hon var lite spänd och orolig i början slappnade hon snabbt av. Och idag spände vi för. Det var en bra dag för Riita var lite segare än hon brukar. Jag tog ut henne ur hagen, det gick rätt snabbt, hon kom lunkande när jag ropade. :) Vi tog in henne i stallet, ja vi var 2 nu i början. Och selade. Riita stod avspänt med öronen frammåt. neiwada är Riita inkörd?! På stallplaen stod vagnen och Riita fick gå och nosa på den. Hittade en morot i ett av säterna och fick massa av morotspengar av mig och Ea också. Hon var så duktig, när hon hade fått nosa lite ställde vi henne bakom vagnen och spände för. Ea stod vid vagnen och jag stod vid Riita. Hon tittade lite oroligt bakåt och buffade lite på mig. Hon fick ett par morotspengar till för att hon var så duktig! ♥ När Riita lugnat ner sig lite satte sig Ea på vagnen en liten stund. Stoppade sedan. :) Tyckde det fick räcka för idag. Nästa steg blir att gå, men först ska vi nog ta det här några gånger till :)

 

Riita när hon kom ♥ Fick bara lusta att lägga upp denna igen, hon är so otroligt söt min lilla tjej! :)

Av F - 11 september 2012 07:29

....tänkte man fick passa på, för på morgonen är hon inte så pigg som framåt eftermiddan. :) Det blev et lätt dressyrpass med koner och ställningar. Först värmede vi upp med framdelsvändningar och bakdelsvändningar. Och lite galopp på mittvolten. sedan gick vi fram till dagens övning. Vi lade 2 skänkelvikningar vid A och C. Fram till V. Sedan galopp in på en volt, efter volten trav och så skänkelvikningen till R från C och sedan likadant med volterna vidare till skänkelvikningen på A och så börjar det hela om. Det kanske låter enkelt men Cupcake är lite svår att få kontakt med och behöver hela tiden sysselsättning. Förutom ett par bocksprång i början gick det hela väldigt bra! :) ♥

 

Hon var lugn idag prinssessan :)


//F

Presentation

Rosendhal är bloggen som drivs av kompisarna F och E. E driver sin gård Moondale och F driver sitt Rosendhal. F var den som först startade bloggen, därav namnet. I denna blogg kommer ni få följa oss och våra lufthästar genom motgångar och medgångar.
Välk

Fråga mig

5 besvarade frågor

Bilderna!

De allra flesta bilderna på bloggen kommer från www.zuzule.com. Vissa bilder är dock egenfotade och de håller STRÄNG copyright! Om ni absolut inte vet om det är MINA bilder eller inte skulle jag råda er att ej kopiera någonting. Bilder från google förekommer dock ibland. Är det eran bild? Komentera så plockar vi självklart bort den!   

 

Kram F

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7 8 9
10 11
12
13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards