rosendhal

Alla inlägg den 18 september 2012

Av F - 18 september 2012 15:40

Nix det blev inte som jag planerade.

dels,

Riita, skulle ju ridit henne nu. Men när jag ryktade upptäckte jag att hon hade ett sår på kotleden vänster bak. det var ganska stort. Inte hela kotan men en fjärdedel. Det syntes också att det hade blödit men att de nu stelnat.  Så jag gjorde rent det jag kunde och ringde vetrinären. Hon kommer på Torsdag. Ville inte rida henne sedan, kotlederna är ju ganska ömtåliga. Så hon fick en morot och fick stå färdigryktad i boxen.


Sedan när jag kom in igen ringde det. det var "den nya" hästens ägare Tilda. Hon sa att Cupcake (inte MIn Cupcake utan en annan, om jag köper henne döper jag ev om henne) iaf Tilda sa att Cupcake 2 hade fått ett par fler budare, så jag fick bestämma mig snart. Inte direkt som jag planerade... Men vi pratade och kom fram till att jag skulle ta henne på prov. Alltså blir jättinnan Z´s på obestämd tid. och jag testar Cupcake 2 ett tag! kul med en ny häst men hade dock velat ha mer tid och bestämma på. men men, bättre så här än att mista chansen helt och hållet. Så på Fredag kommer hon ev. Cupcake 2. Tänkte att ni skulle få ett smakprov på sötnosen. Hon är en korsning mellan irländskt fullblod och new forest. En jättesöt blandnining! lixom hon är ädel och smidig men har sammtidigt ponnysötheten. Ja här kommer hon!

 

Av F - 18 september 2012 15:17

inga komentarer på inlägget "förslag" ?! Vad är detta? Jag som hade så många fina komentarer förut... Behöver verkligen åd om vad ni tycker om det nu... Är lite förvirrad och ledsen för min sköthäst har just avlivats. Hon var halt och svarade inte på behandlingarna... Verkligen synd, hon var en toppen häst. pigg och glad och supersnäll.... :'(

Har tyvärr inte någon jätteblogglust som det är nu... men kommer INTE sluta. Det är det här med Nora som känns jobbigt. Blir rätt uppmuntrad av att läsa era bloggar faktiskt :)

Aja nu ska jag ut och rida Riita. Bloggar snart! :)

See you later, kram F

Presentation

Rosendhal är bloggen som drivs av kompisarna F och E. E driver sin gård Moondale och F driver sitt Rosendhal. F var den som först startade bloggen, därav namnet. I denna blogg kommer ni få följa oss och våra lufthästar genom motgångar och medgångar.
Välk

Fråga mig

5 besvarade frågor

Bilderna!

De allra flesta bilderna på bloggen kommer från www.zuzule.com. Vissa bilder är dock egenfotade och de håller STRÄNG copyright! Om ni absolut inte vet om det är MINA bilder eller inte skulle jag råda er att ej kopiera någonting. Bilder från google förekommer dock ibland. Är det eran bild? Komentera så plockar vi självklart bort den!   

 

Kram F

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7 8 9
10 11
12
13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards