rosendhal

Alla inlägg den 13 september 2012

Av F - 13 september 2012 17:46

Har anlänt! Eller ja, visserliggen kom hon i Tisdags kväll men har inte hunnit blogga. Allt gick bra, trots att hon blev litet försenad... Jag och Lise som födde upp henne ställde in henne i stallet. lise stod och gosade medans jag bar in hennes grejer. Hon fick stå jämte Riita. Hon är rätt snäll mot andra hästar ju. Riita och de andra står fortfarande ute även om nätterna, men de ska nog få komma in snart. Iaf så verkade Jättinnan ta det coolt och snyrrade runt ett varv och bajsade sedan. I går gick vi en promenad runt stället. När vi kom fram till hagarna skuttade Riita fram för att hälsa. :) Inga ovänner skulle jag tro. det gick bra hon var jättesnäll att leda. I dag släppte jag faktiskt ut henne i hagen tillsammans med de andra. Fast de kunnde inte komma åt att skada varandra. Har satt upp 2 extra eltrådshållare, om man sätter i eltråd där delar man av hagen. Hästarna kan stå och nosa på varandra över staketet men ite börja slåss. Ett jättbra sätt att vänja hästarna vid varandra. Det gick iaf över förväntan då alla kom fram och nosade. Inga skrik eller någonting sådant. De verkade sams i gårkväll också så de fick gå så även idag. Och vet ni, när jag hämtade Riita idag stod allesammans i en liten ring och betade fridfullt. Jättinnan var visserliggen på andra sidan staketet men de höll sig ändå tätt intill varandra. Men hörni, hon kan inte "heta" jättinnan mer, ni som inte har röstat rösta!

Presentation

Rosendhal är bloggen som drivs av kompisarna F och E. E driver sin gård Moondale och F driver sitt Rosendhal. F var den som först startade bloggen, därav namnet. I denna blogg kommer ni få följa oss och våra lufthästar genom motgångar och medgångar.
Välk

Fråga mig

5 besvarade frågor

Bilderna!

De allra flesta bilderna på bloggen kommer från www.zuzule.com. Vissa bilder är dock egenfotade och de håller STRÄNG copyright! Om ni absolut inte vet om det är MINA bilder eller inte skulle jag råda er att ej kopiera någonting. Bilder från google förekommer dock ibland. Är det eran bild? Komentera så plockar vi självklart bort den!   

 

Kram F

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7 8 9
10 11
12
13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards