rosendhal

Alla inlägg den 25 september 2012

Av F - 25 september 2012 18:11

Hejsan svejsan alla goa!


Idag har jag bara ridit Winnie-älsklingen. Vi red en skrittrunda i skogen. Orkade inte mer... Iallafall inte just nu. De andra fick gå i skritten. Eller ja, inte Riita då. Hon stod och käkade hö i boxen. "Namnlös" fick fnatt först när hon skulle in i skritten. Tur iaf att hon var först in. Hon stegrade och hade sig. tror inte hon varit i en skrittmaskin förut. Någon som har något tips på hur hon kan vänja sig lite snabbt. hängde idag fast en morot på varje. Det fick iaf Namnlös att gå in. Hon gick där och åt morot. Efter det var hon hyfsat lugn men var ändå orolig. Jag och Winnie skrittade inte så långt. Kanske 2 kilometer. Bara en liten galopp. Var somsagt lite orkelös idag. Det beror till mestadels på att jag hade en urusel natt. Jag drömde mardrömmar och kunde knappt sova. ja, var iaf jättetrött mot slutet av dagen. Men det är också för att det händer så mkt just nu. Förändringar. Vissa bra och vissa så dåliga att jag, ja jag vet inte.... Min sköthäst dog, ska få en ny som jag också verkligen gillar men saknar Nora... Mina 2 bästa vänner blev osams. min hamster dog. Skapade bloggen. Bytt ridgrupp på ridskolan. De 2 sistnämda tycker jag är bra men det andra var lite jobbigt. men aja det är öööver! :D Har också sålt och köpt många nya luftisar. det känns ju både bra och dåligt. Dåligt för att jag ibland saknar de gamla och bra för att jag stormtrivs med de nya.

och på tal om bra förändringar funderar jag allvarligt på att byta till blogg.se Vill testa och känna efter. :D Kommer självklart ha kvar den gamla! :) Vad tycker ni?

Sedan var det också det här med "namnlös" namn. Ett par som har påpekat att Corall eller Estrella inte riktig passar till "namnlös" eller Cupcake 2 eller vad hon nu ska få heta sålänge?! Håller verkligen med er, tycker personligen attd e passar best till arabiska fullblod. Men gillar de här namnen mycket! fick också ett tips om Lizzie. Tyckte om det namnet. Dock kanske det är lite likt Poniys Lizzy och så vill ja ha ett längre namn. Men Lizzie vore jättebra som smeknamn. Passar henne jättebra. Vad tycker ni? vore Lizzie något? Kommer ni på något längre namn med Lizzie eller kanske Lizza eller något (kanske Rose) som smeknamn? Komentera! Komentera! :D

(ett långt svar till Neiwada finns vid hennes komentar)


Nu till roligare grejer; jag och Winnie är anmälda på Hopptävling hos Poniy! :D LA LB LC. (hon är en d-ponny) Hon är i riktigt bra kondis och jag vill satsa med henne! Tävlingen är den 14 september, önska mig lycka till? ♥


Kramisar F


Bild på Winnie;

 

Liite galopp blev det allt!

Presentation

Rosendhal är bloggen som drivs av kompisarna F och E. E driver sin gård Moondale och F driver sitt Rosendhal. F var den som först startade bloggen, därav namnet. I denna blogg kommer ni få följa oss och våra lufthästar genom motgångar och medgångar.
Välk

Fråga mig

5 besvarade frågor

Bilderna!

De allra flesta bilderna på bloggen kommer från www.zuzule.com. Vissa bilder är dock egenfotade och de håller STRÄNG copyright! Om ni absolut inte vet om det är MINA bilder eller inte skulle jag råda er att ej kopiera någonting. Bilder från google förekommer dock ibland. Är det eran bild? Komentera så plockar vi självklart bort den!   

 

Kram F

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7 8 9
10 11
12
13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards