rosendhal

Alla inlägg under september 2012

Av F - 4 september 2012 07:53

Ja rubriken säger ju allt. Idag kommer massa skojigt! Fast inte nu... Ska ta en tömkörning m. Riita ♥ och sedan till skolan. Men när jag är hemma kommer massa kul! Bla min sadelkammare del 1! Shopping från lufthööks, ridpassen för tränare igår med Riita och Winnie samt Ridpassen idag för alla 3. Och så ska Saga ut och skritta lite med tränset i munnen! First time! Hur går det tro? :D

Samt lite ideer till en ny höst design... Eller vinter kanske?? Aja ses! ♥

Av F - 3 september 2012 15:12

Hejsan hörni...

Har en liten fråga,

Känner att jag inte riktigt hinner blogga om lh. Med 4 hästar. med en och två och 3 men inte med 4. Ni får lixom bara dagsplaneringen, mer hinner jag inte! Hinner med hästarna och allt men inte blogga... Saga kommer åka hem på onsdag. Vill jättegärna köpa och utbilda en häst till. Kollar lite extra på en holsteiner häst nu. Jättesugen...

Men så är det ju det här med bloggen... Tycker det är jättekul att blogga och jag har massa saker jag vill blogga om, men ingen tid. Det blir ju lite bättre eftersom men känner ändå att jag inte hinner riktigt...

Så hur ska jag göra??!!  1. Vill köpa och utbilda en ny häst...

2. Vill hinna blogga ordentligt! Men det hinner jag ju inte isf...

HJÄLP

Av F - 3 september 2012 07:44

Hej! Är på strålande humör idag. Anledning 1. Hade statestik på topp!

2. Hade 4 nya komentarer! Älskar era komentarer! ♥

3. har fått en uteritt på Cupcake som gick toppen! Hon var lungn och fin men jättemkt power i steget!


Ska iväg till skolan strax, och efter skolan ska jag, Winnie och Riita till ridklubben IRL. Har ridlektion idag. Iaf så kommer jag och Winnie och jag och Riita rida för tränare där. Har ridit för Johannna 2 grr innan och det gick jättebra! Hon har berömt bådas hoppteknik och bättrat på deras konsentration. Winnie har en tendens att bli lite het mot hindrerna och Riita galopperar gärna lite för lugnt.

Saga fick tränsning m. bett idag, (hon var jättediktig igår) och sedan skrittmaskinen.

 

Av F - 1 september 2012 09:56

Här kommer en snabbis om dagsplaneringen....


Riita tömkör och ev. banhoppning


Winnie ev. dressyr och terränghoppning


Cupcake dressyr med Jeanette och ev. något annat skojigt :-)


Saga ska sätta i bettet i tränset. Gå en runda i grimma.


Ja det var lite om min dagsplanering. Har funderat lite på vissa grejer och kommit fram till vissa beslut...

Cupcake döps om till bara Cupcake. Hon reagerar på Cupcake. Men är ingen holmen häst! Kanske RD`s Cupcake senare men hade tänkt snoka runt i hennes förflutna

Ska kanske köpa en ny häst. Blev så inspererad av Saga. Vill jättegärna utbilda en häst. Har kollat in 3 st. Alla är apelkastade. En av dom är en welsh cob som är halvsyster med Lykke. Bra innom hoppningen såklart. En är en holsteiner hingst som också har bra anlag. Och den 3dje är min gamla häst Nikita. Hon är halvt om havt utbildad men med inte jättebra stam, tror vi?? Hur ska jag göra???

 



Presentation

Rosendhal är bloggen som drivs av kompisarna F och E. E driver sin gård Moondale och F driver sitt Rosendhal. F var den som först startade bloggen, därav namnet. I denna blogg kommer ni få följa oss och våra lufthästar genom motgångar och medgångar.
Välk

Fråga mig

5 besvarade frågor

Bilderna!

De allra flesta bilderna på bloggen kommer från www.zuzule.com. Vissa bilder är dock egenfotade och de håller STRÄNG copyright! Om ni absolut inte vet om det är MINA bilder eller inte skulle jag råda er att ej kopiera någonting. Bilder från google förekommer dock ibland. Är det eran bild? Komentera så plockar vi självklart bort den!   

 

Kram F

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7 8 9
10 11
12
13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards